Glassfiberboksene fra Packline kommer i tre utgaver.

FX-modellen skreddersys til hver enkelt bilmodell, med tunneler til stativet, som gjør at boksen kommer svært lavt og tett mot biltaket. Boksen finnes også som FX-S med universaltilpassing til takstativ.

Lett å flytte fra bil til bil

Dermed er den lettere å ta med seg fra bil til bil, men vil også komme litt høyere opp fra taket. Den tredje boksen heter FX-SUV og er den vi har satt på Octaviaen.

Boksen er i prinsippet en kortere FX-S, og som dermed sitter som et skudd både på dette taket og diverse SUVer. Ulempen er demed at den kommer like høyt opp fra taket som Thule-boksen, men den er imidlertid 13 centimeter lavere og mer elegant i formen.

Dermed sitter den meget elegant på Ocatviaen.

Gammeldags og lav

FX-SUV veier ikke mer enn Thule, og er derfor like lett å håndtere. Packline har imidlertid ikke det samme geniale festesystemet som Thule har.

Det er ikke vanskelig, men kombinasjonen bøyler og skruer er et godt hakk mer gammeldags, og kan være kinkig utendørs med hastverk og kalde fingre.

Med åpning bak har du i prinsippet tilgang fra alle tre sider, men med gassdemperne midt på langsidene, må du nødvendigvis stikke ski inn bakfra.

Men merk deg maks innvendig lengde og høyde! Ulempen med skibokser tilpasset korte biltak er nødvendigvis at de ikke lenger passer til de lengste skiene.

Packline er også den laveste av disse boksene, og du vil får problemer med pulk.

© Haakon Førde

Materiale:

Glassfiber

Egenvekt:

25 kilo

Lastevekt:

75 kilo

Åpning:

Bak

Mål innvendig:

200 x 80 cm

Mål utvendig:

212 x 90 x 27 cm

Sikkerhet:

Tilfredstiller City Crash-kravene.

Importør:

HTS Packline AS i Drammen.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!