Studio 05012010 Vintervarme i bil=

Studio 05012010 Vintervarme i bil © Egil Nordlien HM Foto

Test: Kupévarmere

Dette er de beste kupévarmerne

Det er ingen som liker å fryse. Derfor kan det være greit å investere i en kupévarmer. Vi har funnet ut hvilken du skal velge.

Med vinteren kommer islagte ruter og en bikkjekald start på dagen. Det finnes metoder å unngå dette på, og kupévarmere er én løsningene. Dette er den billigste veien til varm bil på morgenen, men det har sine ulemper.

Apparatene må kobles til ekstern strøm, og fungerer derfor kun når du står parkert hjemme – og du er naturlig nok avhengig av å ha en stikkontakt tilgjengelig. Dette er ikke motorvarmere, og dermed vil ikke motoren være varm når du skal kjøre av gårde.

Vi har testet fire forskjellige vifter i forskjellig prisklasse. Den billigste koster 99 kroner, mens den dyreste varmeren koster 795 kroner. Er det verdt å betale flere hundre kroner ekstra for å få et kjent merkenavn?

Vi har vektlagt pris, brukervennlighet og oppvarmingstid, med sistnevnte som viktigste karakter. I brukervennlighet inngår også størrelse og plasseringsvennlighet.

Alle varmerne ble testet på samme dag, med en utetemperatur på 9 minusgrader. Bilen ble kjølt ned mellom hvert forsøk, og vi startet stoppeklokken når bilen hadde en innetemperatur på 0 grader. Deretter målte vi hvert femte minutt i en halv time – eller til bilen hadde nådd 15 grader.

Det viste seg at det var store forskjeller på varmetiden, og testens dårligste varmer brukte over én time på å varme opp bilen til 15 grader.

Vi har også en hel del andre tips du kan følge for å gjøre bilen vinterklar.

=

Test: Kupévarmere

Se alle produkter i Dette er de beste kupévarmerne:

Kommentarer:

Terje Bjørnsen Fagansvarlig motor

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!

Untitled Document
SLIK FINNER DU VÅRE BILTESTER:

På forsiden av Bil

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7 VW Tristar, som er den kommende Transporter/Caravelle/Multivan. 2014=

Slik blir den nye VW-bussen

VW viser en konseptmodell av det som blir den nye Transporter-serien.

=

Derfor er denne kassevogna så viktig

I Europa er tre av fire bobiler bygd på Ducato-chassis. Nå kommer et helt nytt chassis

=

Den kuleste bilen på flere tiår

Rimelig, tøff og morsom, og med et ironisk navn.

Mest leste saker på klikk.no

artikkel bilde

Dette er det frekkeste du kan gjøre om bord på fly

Dette bør du absolutt ikke gjøre!

artikkel bilde

Vedquizen du neppe klarer

Trodde du at du hadde peiling på å fyre med ved?

artikkel bilde

To bringebærsyltetøy får terningkast seks

- Det dårligste bringebærsyltetøyet er nesten uspiselig.

henter innhold

Tjenester fra klikk.no

Denne siden er en del av Klikk.no

Fagansvarlig motor:

  • Leder digitale medier:

    Tore A. Godager

  • Redaktsjonssjef:

    Martin Jansen

  • Ansvarlig redaktør / direktør:

    Axel Walø

  • Kontakt oss:

    Klikk her

Mest leste på Bil

Slik blir den nye VW-bussen

VW viser en konseptmodell av det som blir den nye Transporter-serien.

Test deg selv: Hva kan du om Citroën-biler?

Sjekk hva du vet om det franske bilmerket.

Hvilke nye bilmodeller ser du her?

Test deg selv: Hvilke bilnyheter ser du her?