Studio 05012010 Vintervarme i bil=

Studio 05012010 Vintervarme i bil © Egil Nordlien HM Foto

Test: Kupévarmere

Dette er de beste kupévarmerne

Det er ingen som liker å fryse. Derfor kan det være greit å investere i en kupévarmer. Vi har funnet ut hvilken du skal velge.

Med vinteren kommer islagte ruter og en bikkjekald start på dagen. Det finnes metoder å unngå dette på, og kupévarmere er én løsningene. Dette er den billigste veien til varm bil på morgenen, men det har sine ulemper.

Apparatene må kobles til ekstern strøm, og fungerer derfor kun når du står parkert hjemme – og du er naturlig nok avhengig av å ha en stikkontakt tilgjengelig. Dette er ikke motorvarmere, og dermed vil ikke motoren være varm når du skal kjøre av gårde.

Vi har testet fire forskjellige vifter i forskjellig prisklasse. Den billigste koster 99 kroner, mens den dyreste varmeren koster 795 kroner. Er det verdt å betale flere hundre kroner ekstra for å få et kjent merkenavn?

Vi har vektlagt pris, brukervennlighet og oppvarmingstid, med sistnevnte som viktigste karakter. I brukervennlighet inngår også størrelse og plasseringsvennlighet.

Alle varmerne ble testet på samme dag, med en utetemperatur på 9 minusgrader. Bilen ble kjølt ned mellom hvert forsøk, og vi startet stoppeklokken når bilen hadde en innetemperatur på 0 grader. Deretter målte vi hvert femte minutt i en halv time – eller til bilen hadde nådd 15 grader.

Det viste seg at det var store forskjeller på varmetiden, og testens dårligste varmer brukte over én time på å varme opp bilen til 15 grader.

Vi har også en hel del andre tips du kan følge for å gjøre bilen vinterklar.

=

Test: Kupévarmere

Se alle produkter i Dette er de beste kupévarmerne:

Kommentarer:

Terje Bjørnsen Fagansvarlig motor

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar og hjelper oss å bli bedre!

Untitled Document
SLIK FINNER DU VÅRE BILTESTER:

På forsiden av Bil

BMW i8

Er dette den viktigste bilen i 2014?

BMW i8 er ikke en framtidsbil. Det bare virker sånn.

=

Kommer på markedet, men du får ikke kjøpt den

Den er dyr, men det er ikke pengene det står på.

Her fyller du Europas billigste drivstoff

Norge er, kanskje ikke uventet, dyrest i klassen.

Mest leste saker på klikk.no

artikkel bilde

Ender i skilsmisse i 91 prosent av tilfellene

Fire ting som skader parforholdet.

artikkel bilde

Er dere klare for barn nummer to?

Eller holder det med en runde med bæsjebleier og våkenetter?

artikkel bilde

Fra kjedelig til spennende og kledelig - på sekunder

Uten å følge trendene, blir du gatas kuleste. Les hvordan!

henter innhold

Tjenester fra klikk.no

Denne siden er en del av Klikk.no

Fagansvarlig motor:

  • Leder digitale medier:

    Tore A. Godager

  • Redaktsjonssjef:

    Martin Jansen

  • Ansvarlig redaktør / direktør:

    Axel Walø

  • Kontakt oss:

    Klikk her

Mest leste på Bil

Her fyller du Europas billigste drivstoff

Norge er, kanskje ikke uventet, dyrest i klassen.

Kommer på markedet, men du får ikke kjøpt den

Den er dyr, men det er ikke pengene det står på.