5,2-literen dytter ut over hundre hester per liter volum, og dreiemomentet på 530 Newtonmeter er ikke akkurat flaut å nevne det heller, sett i forhold til de 430 Nm fra V8'eren som har bodd alene i bilen til nå. Se test her.

8700 o/min!

Klangen i V8'eren er fantastisk, men med to ekstra sylindrer på høyt turtall blir det nok enda råere.

V8´eren snurret 8000 omdreininger, men den blir smågutt i forhold til V10´erens 8700!

Med bilens R-Tronic girkasse - som girer på under 0,1 sekund - får bilen mildt sagt heftige fartsressurser. 0-100 km/t tiden kuttes med 0,3 sekunder fra V8-lillebrors 3,9 sekunder. 200 km/t passeres etter kjappe 12 sekunder, og doningen gir seg ikke før nåla butter på 316 km/t. Det skulle være fort nok.

Uslitelige bremser

Har du superbil, må bremsene stå i stil. Audi er blant de aller beste på dette området, og R8 V10 kan leveres med keramiske bremser med en livslengde på hele 300 000 kilometer. 380 mm store skiver foran og 356 mm skiver bak klemmes av henholdsvis åtte- og firestemplede kallipere. I tillegg kan du skryte på deg en vektreduksjon på 9 kilo om du krysser av for disse grommeste bremsene.

Kjappere enn 911 GT2

Ryktene florerer om tider på Nurbürgring som skal være bedre enn tidene til Porsches 911 GT2, en bil i evig tidskamp med Nissans GTR.

Dette er to alvorlig gromme biler, som sladrer mye om hvor Audi har lagt lista under utviklingen av R8 V10.

Se test og video av Nissan GTR her.

Rykter om 600 hk-versjon

Mye vil som sagt ha mer, og Audi er intet unntak. Rykter om en enda mer turtallsvillig V10'er med hele 600 hester er allerede godt kjent.

Vi venter i spenning!

Mens vi venter kan du se video og høre lyden av beistet her.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!