Veyron er kanskje den bilen som er mest skrevet om i media. Kanskje ikke så rart når den er første serieproduserte bil med over 1000 hester.

Bugatti har lenge påstått en topphastighet på 406 km/t. Men uten representanter fra Guinness World Records hjelper det lite, de må jo ha vitner.

Tittelen verdens raskeste er gjev, og det er alltid flere aktører på banen. Eller skal vi si Nardobanen, for det er der det skjer. Dette er eneste ovalbane i verden - ikke eid av en bilprodusent- som er lang nok for at bilene skal nå slike hastigheter. Vi snakker over 400 km/t.

Gjeldende rekord, 411,76 km/t, holdes av amerikanske Shelby Cars og deres 1183 hk sterke SCC. Les om denne her.

'Hemmelig dokument'

En nederlandsk nettside har publisert et 'hemmelig og konfidensielt' dokument på avveie. 1350 hk og 1380 Nm skal dytte doningen opp i hundre på 2,4 sekunder og derfra opp i toppfarten på 425 km/t.

Se dokumentet på den nederlandske siden her.

Bugatti har lenge påstått en topphastighet på 406 km/t. Men uten representanter fra Guinness World Records hjelper det lite, de må jo ha vitner. © Ingo Barenschee

Fortvil ikke

Har du brukt 9,5 millioner på en 'vanlig Veyron' med 1001 hester? Fortvil ikke. Legger du pengepungen på disken hos Bugatti, så tryller de fram 349 hester ekstra i en fei. Selvfølgelig mot en romslig pose gullmynter.

Vi får bare håpe at Bugatti husker å ta med seg representanter fra Guinness World Records, slik at en eventuell rekord vil bli gjeldende denne gangen...

Se video av hvordan dagens Bugatti Veyron flyr av sted under.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!