Vi har akkurat gjort vårt beste her i Klikk Bil for å temme TT-S, en rakett som fikk oss til glise bredt. Nå er de første spionbildene av den enda villere TT-RS ute, og smilet går snart hele veien rundt.

Testen av Audi TT-S kan du lese her.

350 hk

Og turbolading - en liten og en stor - gir høyt dreiemoment fra bunn, og høy effekt på toppen. Resultatet: 350 hk.

Ryktene skal faktisk ha det til at utseendet lyver ikke. Akkurat som Vi Menn Bil spådde for to år siden, får den en heftig 5-sylindret motor under panseret. Og tostegs Audi har testet motoren med en effekt på 600 hk uten tegn til problemer.

Lenge ble det spekulert i om den gamle VR6-motoren skulle brukes i kombinasjon med overlading, men pga. overoppheting ble disse planene droppet.

5 på tvers

Idéen om en femsylindret rekkemotor på tvers i motorrommet var også vanskelig å gjennomføre, plassen var rett og slett for snau. Men ved å integrere balanseakselen med veivakselen, fikk man bygd en motor som passet.

Ved hjelp av lang slaglengde og liten sylinderdiameter er den nye kraftkilden knappe 6 cm bredere enn den nåværende 2,0 TFSI-motoren.

Lyden er halve opplevelsen

Fem sylindre sender fort tankene tilbake til Audis gamle rallyjern som herjet i gruppe B på 80-tallet. Vi håper - og tror - at vi ikke blir skuffet denne gangen heller.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!