Vakker og heftig

Her er Aston Martins vakre, oppgraderte N400-variant av V8 Vantage i åpen versjon. Den er mildt sagt lekker.

Blank grill, unike felger og lavere bakkeklaring er noen av de synlige forandringene på N400-modellen. Sterkere motor og finjustering av understellet skal også bidra til at bilen er kjappere enn standardmodellen.

Blank grill, unike felger og lavere bakkeklaring er noen av de synlige forandringene på N400-modellen. Sterkere motor og finjustering av understellet skal også bidra til at bilen er kjappere enn standardmodellen.

Publisert Oppdatert
I N400-variant er V8 Vantage Roadster enda tøffere, og enda kjappere.

I N400-variant er V8 Vantage Roadster enda tøffere, og enda kjappere.

De nye sideskjørtene er mer markante, og de hvite baklysene gir N400 et særpreg.

De nye sideskjørtene er mer markante, og de hvite baklysene gir N400 et særpreg.

Aston Martin har ikke akkurat som vane å presentere en rekke nye modeller. De er heller ikke kjent for å komme med store ansiktsløftninger av bilene sine. Men på Frankfurt-utstillingen i høst hadde de både med seg den heftige DBS, DB9 LM - som er en DB9 med ekstra godis bygd for å feire deres klasseseier i 24-timersløpet på Le Mans, og V8 Vantage N400.

Sistnevnte er en spesialmodell av V8 Vantage, bygd for å markere suksessen de hadde med en fabrikkbygd V8 Vantage N24 i 24-timersløpet på Nürburgring.

Rask på Ringen
Aston Martin tester alle bilene sine grundig på den skremmende, heftig utfordrende og rett og slett fantastiske 20,8 kilometer lange banen. En Vantage N400 brøt nylig åtteminutters-barrieren på banen. Det er fort!

Den 4,3 liter store V8´en i N400 er trimmet fra standardbilens 385 hk til 400 hk, og dreiemomentet er økt fra 410 til 420 Nm. Sammen med en sportspakke, der understellet er justert for enda mer sportslige kjøreegenskaper, nye lettvektsfelger, oppgraderte støtdempere og fjærer, og et nytt stabstag, skal den både være raskere og morsommere å kjøre.

Spesiell og vakker
Nå viser Aston Martin også fram N400 i åpen Roadster-versjon. Begge modellene har fått et tøffere utseende, med blant annet kraftigere sideskjørt, sølvfargede griller på panseret og i lufteslissene i forskjermene, hvite baklys og forkrommet grill i stedet for den svarte.

Innvendig er den også blitt enda mer deilig: dype seter i perforert, svart skinn, unike aluminiumsdetaljer i dashbordet, og med mye utstyr som standard. Den er tilgjengelig i tre unike lakkfarger, og hver bil er nummerert - dette er jo en bil som kun skal bygges i en begrenset serie.

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag