Toyota Land Cruiser V8-lansering
Land Cruiser V8 er en diger bil. Og den har terrengegenskaper i særklasse. Foto: Knut Arne Glesne
Særlig spennende, det kan vi ikke si at interiøret er. Men V8 har det aller meste av tenkelig utstyr som standard, og oppleves som både behagelig og ordentlig. Foto: Knut Arne Glesne
Den råsterke diesel-V8´en er perfekt til bilen og gir det alt du trenger av kraftoverskudd. En skal være veldig sær for å velge bensin-V8-varianten. Foto: Knut Arne Glesne
Støtdemperne kan høydejusteres fra førerplassen, noe som kan gjøre god bakkeklaring til svært god. Foto: Knut Arne Glesne
I Norge får diesel-V8´en 265 hk, og 650 Nm burde greie seg for de fleste. Den drikker dessuten "bare" en liter på mila. Foto: Knut Arne Glesne
Testkjøringen foregikk på veier som ikke liknet så veldig på veier. Perfekt for å teste ut bilens egenskaper under røffe forhold i time etter time. Foto: Knut Arne Glesne
I Norge er det bare en utstyrsvariant som gjelder: full pakke. Så koster den også 1,3 millioner kroner. De aller fleste av de sytti bilene som skal selges neste år blir nok registrerte som varebiler. Dette er jo en perfekt tjenestebil for dem som trenger en skikkelig arbeidshest. Foto: Knut Arne Glesne
Som femseter har du et digert bagasjerom å boltre deg på. Med sju seter i bilen har du ikke mer enn du absolutt må ha. Foto: Knut Arne Glesne
Selv om bilen er både stor og tung, har den imponerende egenskaper der veien slutter. Foto: Knut Arne Glesne
Fjæringsveien er mildt sagt imponerende. Foto: Knut Arne Glesne
De to bakre setene fungerer for de minste, men voksne har det bedre andre steder. Foto: Knut Arne Glesne
Den største Land Cruiser-varianten er blitt enda større, finere og mer komfortabel. Enda bedre terrengegenskaper, sprekere motor og høyere sikkerhetsnivå har den også fått. Foto: Knut Arne Glesne
Denne saken ble første gang publisert 11/12 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.
Les også
Les alt om: