Rolls-Royce Phantom Coupé
Med coupéform og kortere akselavstand, samt en del andre endringer av karosseriet, framstår Phantom Coupé som mer dynamisk enn den vanlige, enorme Phantom.
Bilen har fått selvmordsdører, og den nedre delen av lokket til bagasjerommet kan brukes som sittebenk for to når du er på piknik.
Fronten har også fått noen endringer, blant annet er hovedlysene blitt større enn på den vanlige Phantom.
Interiøret er særdeles eksklusivt og påkostet, og du får akkurat de fargene du selv ønsker. Selv om dette er en mer førerorientert utgave av Phantom, er det konservatismen som råder.
Bilen er bygd for å takle lange kjøreturer uten at du skal bli sliten - i tillegg til at den skal være mer morsom å kjøre svinger med.
Med en 460-hesters V12 under panseret, flytter selv 2,6 tonn bil godt på seg.
Den enorme V12´en har fått noen små endringer, som skal redusere forbruket med 25 prosent. 0-96 km/t tar for øvrig 5,6 sekunder.
Phantom Coupé har mildt sagt en synlig front. LED-kjørelysene fra den vanlige Phantom har naturligvis blitt med over.
I baksetet skal to ha det glimrende, selv på langtur.
Vi må si at Coupé ser en del bedre ut enn den vanlige Phantom - den er noen hakk mer diskret.
Stjernehimmel gir sikkert hyggelig stemning om bord når du krysser kontinenter.
Selv om Phantom Coupé er bygd for nytelse, skal den også være kjøreglad.
Vi er naturligvis ingen tilhengere av røyking i bil, men når sigarettenneren ser slik ut, skal den selvsagt få lov til å være der.
Coupé er den tredje helt nye Rolls-Royce-modellen som kommer etter at BMW overtok det ærverdige merket i 1998.
Denne saken ble første gang publisert 19/02 2008, og sist oppdatert 04/05 2017.
Les også
Les alt om: