RSR er den aller heftigste 911-varianten som kan kjøpes. Den er rendyrket for racing, og skal kun bygges i 35 eksemplarer.
Bilen er optimalisert ytterligere fra fjorårets modell; nå har den enda bedre veigrep og enda bedre aerodynamikk.
Vi kan vel ikke si annet enn at dette er ordentlig gromt.
Interiøret er slik det skal være i en racerbil. Her skal du kunne trives, selv etter et døgns kjøring.
RSR handler kun om funksjon, og så får formen komme etter. Vi har sans for slikt.
Med 465 hk fordelt på 1200 kg, flytter den helt greit på seg. Vi tipper lyden fra den 3,8 liter store boxersekseren, med ikke spesielt mye lyddemping, er helt ålreit når sperra nås på 9400 o/min.
Nå kan tunerne bare sette i gang. En heftigere 911 skal det godt gjøres å bygge.
Sist oppdatert
Denne saken ble første gang publisert 15/02 2008, og sist oppdatert 04/05 2017.