Når M3 er for tam

Den nye BMW M3 er en fantastisk bil. Men AC Schnitzer syntes den var litt kjedelig å se på, og ønsket seg et enda mer sportslig understellsoppsett. Så de lagde ACS3 Sport.

M3 har fått et racingunderstell som er justerbart i høyden, og et sett 20-tommere passer også fint.
M3 har fått et racingunderstell som er justerbart i høyden, og et sett 20-tommere passer også fint.
Sist oppdatert

Bilder: AC Schnitzer ACS3 Sport

BMW M3 har alltid vært førerens bil. Den er svært rask og underholdende å kjøre. Den nye M3´en er intet unntak. Den har fantastiske kjøreegenskaper og en fantastisk motor, men for noen er selv ikke BMWs fineste nok.

Mer lyd, kjappere giring
Den tyske BMW-tuneren AC Schnitzer tar for seg alt som rullet ut av BMW-fabrikken. Nå har de lagt vantene på M3. De har utviklet et høydejusterbart racingunderstell, som fjerner noe av den fine komforten i bilen, men samtidig skal gjøre den enda mer svingevillig. De har endret på giringen så girskiftene går enda kjappere, og et åpnere eksosanlegg frigjør herlig V8-sang, og bidrar også til et tøffere utseende og kanskje litt ekstra kraft fra den fire liter store og 420 hk sterke maskinen.

De setter på sine egne felger. Bilen på bildet har et sett 20-tommere med 295/25-dekk bak og 245/30-dekk foran. Men her får du mange alternativer å velge mellom.

Pynter opp
M3s barske utseende blir også tatt et skritt videre. En karbon-frontspoiler, nye sideskjørt, en vinge i bakkant av taket og en på bakluka, samt en diffuser bak i karbonfiber gjør sitt for å høyne inntrykket av en allerede i utgangspunktet tøff bil.

Innvendig har ACS3 Sport fått et enda mer gripevennlig ratt med karbonbiter på, og en haug med karbonfiberbiter pryder resten av interiøret. Speedometertavla er byttet til en som er gradert til 330 km/t, og en drøss med aluminiumsdetaljer, som girspak, pedalsett, håndbrekk-håndtak og iDrive-knapp, pynter også opp.

Så om du syns at den nye M3´en din kunne vært enda et hakk tøffere, er det bare å gjøre noe med det.

Denne saken ble første gang publisert 04/12 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.

Les også