Jaguar XF
Den nye XF burde vel være litt for sober til å kjøre drifting med?
Med en kompressormatet 4,2-liter under panseret er det duket for mye fart og spenning i nye XF. Frister det med 420 hestekrefter?
Et rent og sobert interiør. Det er ikke alltid mengde som bestemmer kvalitet.
Lekkert, ryddig, og funksjonelt. Du får flere alternative treverk å velge blant.
Rolex, Breitling og Tag Heuer har måttet vike. Jaguar har satt inn en egen klokke av den digitale typen, med analog visning.
Det etter hvert velkjente styrehjulet kan enten felles ned...
... eller opp.
Baksetet er uventet normalt. Her er det ingen direktørtendenser av noe slag, men et svært så flatt sete beregnet for umulige unger.
Ok, vi snakker om en sportscoupé, så bagasjerommet er ikke laget for de lengste ferieturene. Men deg duger.
Her kommer Mondeo-følelsen fram. Ikke fordi det er dårlig i en Jaguar, men fordi det er veldig bra i Mondeoen.
Vakkert illuminert, om jeg må få si det. Blått er på moten, etter at det ble innført i Golf første gangen.
Noen enkle detaljer forteller at dette er noe spesielt.
Nydelige linjer.
Se og lær, for slik vil du aldri se din XF dersom du kjøper en.
... eller slik. Torsjonsstivhet er et viktig punkt på agendaen når sporty biler skal lages.
JAG MED SLAGG: Jaguar XF innehar nest siste plass på lista over pålitelige biler. Jaguar og Rover har felles eier, og til sammen har britene halvparten av de 10 siste plassene på lista.
Slik ser den ut når du møter den.
... eller når den feier forbi. Selv om det er en firedørs Sedan, så er coupe-faktoren høy.
Se og nyt!
En uvitende kunne lett ha blandet en Aston Martin med nye Jaguar XF. Begge merkene har fram til nylig vært eiet av Ford, inntil en gruppe investorer, med David Richards i spissen, kjøpte Aston Martin.
Denne saken ble første gang publisert 28/08 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.
Les også
Les alt om: