Getz blir i20

Hyundai fortsetter offensiven. Snart skifter de ut både den lille Atos og den kompakte Getz. Her er den kommende i20 på test.

Hyundai i20 får mange av de samme trekkene som storebror i30, bare i en mer kompakt innpakning. Her er det femdørsmodellen som testes, men en mer sporty innrettet tredørsmodell skal også komme. Foto: Automedia

Hyundai i20 får mange av de samme trekkene som storebror i30, bare i en mer kompakt innpakning. Her er det femdørsmodellen som testes, men en mer sporty innrettet tredørsmodell skal også komme. Foto: Automedia Foto: © Automedia

Publisert Oppdatert
Bilen får i utgangspunktet relativt moderate motorer, men vi utelukker ikke en kommende GTi-variant av i20. Siden taket ikke skråner så voldsomt nedover mot bakluka, kan det virke som om Hyundai har tatt hensyn til at også lengre personer skal sitte bak i i20. Foto: Automedia

Bilen får i utgangspunktet relativt moderate motorer, men vi utelukker ikke en kommende GTi-variant av i20. Siden taket ikke skråner så voldsomt nedover mot bakluka, kan det virke som om Hyundai har tatt hensyn til at også lengre personer skal sitte bak i i20. Foto: Automedia Foto: © Automedia

Nyheter: Tokyo Motorshow 07

Hyundai har tydeligvis satt seg som mål å bli store, med mange oppdaterte modeller. Golf-konkurrenten i30 har imponert oss med flotte kjøreegenskaper, fin kvalitetsfølelse, gode løsninger og drivlinjer, og gode priser. Nå er det ikke lenge før den lille Atos-etterfølgeren i10 skal presenteres, og Getz-etterfølgeren i20 testes for fullt.

Klar til sommeren
Yaris- og Polo-konkurrenten i20 skal etter det vi kjenner til komme på markedet neste sommer. Den kommer først i femdørsvariant, men en mer sporty innrettet tredørsmodell kommer et halvt års tid etter.

Mer opplevelse
Både opplevelsen av bilen når du ser på den, sitter i den og kjører den skal bli mye bedre enn i Getz. Under panseret får i20 bensinmotorer fra 70 til 110 hk, og dieselmotorer på 88 og 110 hk.

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning