Bilutstillingen i Genève:
GENÈVE ER I GANG
Vi Menn Online i Genève: Nå braker det løs. Biler ruller inn på podiene, og presenninger løftes.
C-MAX |
Men spennende for norske bilkjøpere kan den være. Når den kommer til landet utpå høsten, kaster den seg inn i kampen med VW Touran, Renault Scénic og Opel Zafira.
Den er avslipt i linjene i forhold til Focus, og kanskje er dét mer moderne. Mer intetsigende kan man kanskje også si. Uansett gir dette en klar indikasjon på hvordan nye Focus vil se ut når den kommer i 2004.
Teknikken i C-Max er også en forsmak på neste generasjon Focus. Og det lover godt, for dagens bil er fortsatt den beste i sin klasse.
Mest interessant i en flerbruksbil, er selvsagt interiørløsningene. C-max har "bare" fem seter, men tilbyr til gjengjeld en fiffig seteløsning som vi ikke har sett før: Midtstykket kan skyves ut, slik at begge sidesetene kommer lenger bak og mer midt i bilen. Dermed har to kongeplass der bak.
OPRIUS |
Kia var også tidlig ute med å avduke sitt nye flaggskip, Oprius. Det er lett å se hvor de har hentet inspirasjon til frontlyktene - de er som snytt ut av en Mercedes E-klasse. Bare den enorme grillen skiller den ut, og kanskje ikke nødvendigvis positivt.
- Oprius er først og fremst designet med tanke på hjemmemarkedet og USA, og det bærer den preg av, sier direktør for den norske Kia-importøren, Tom Haarstad. - Vi kommer til å ta hjem ett eksemplar, først og fremst for å vise hva Kia kan, legger han til.
Med 3,5-liters V6-motor og en vekt på 1900 kg blir den nemlig dyr; rundt 600 000 kroner vil den koste, og i den prisklassen kommer nok Kia til kort.
NYE A3 |
Audi sendte, nær sagt i siste liten, nye A3 til Genève. Lekker å se på er den, og med ny Golf-teknikk, oppjusterte motorer og ikke minst den fantastiske girkassen med dobbel kløtsj, ser vi fram til å stifte bekjentskap med den nye lille snobben. Den kommer til Norge i løpet av våren. Følg med på Vi Menn Online for den første prøvekjøringen.
En smak av Astra
GTC er riktignok bare en studie, men ifølge vel informerte kilder skal den gi en klar indikasjon på hvordan neste generasjon Astra vil se ut. Og her er det sannelig ikke mye gubbe med hatt å skue. Dette er stilig - gi gass Opel!
GTC |
RELATERTE SAKER:
Denne saken ble første gang publisert 04/03 2003, og sist oppdatert 04/05 2017.