Ford Verve Concept
Vi antar at fronten blir litt mindre gapende, at hjulene blir litt mindre og at produksjonsbilen totalt sett blir et hakk tammere i designen. Men dette tyder likevel godt.
Med fire dører har Verve-konseptet fått en tydelig coupéprofil, selv om bakluka åpnes som på en sedan.
Verve, eller om den fortsatt skal hete Fiesta, skal selges verden over. Den kommer i en rekke varianter, tilpasset markedet. Derfor kommer den også med et stort knippe motorer.
Fronten er fortsatt den samme som på det tøffe tredørskonseptet av Verve.
Hekken er sterkt inspirert av dagens Mondeo, og det er det jo ikke noe i veien med.
Sammenliknet med dagens Fiesta, blir Verve et hakk større. Den blir finere både utvendig og innvendig, særlig på det europeiske markedet. Enklere modeller blir tilgjengelige i andre verdensdeler.
Tredørsmodellen, som ble vist på Frankfurt-utstillingen i høst, er heller ikke så dum.
Hekkdesignen blir veldig annerledes på de forskjellige Verve-modellene. Det er ikke helt utenkelig de blir litt mer like hverandre innen bilen skal settes i produksjon.
Selv om dette er en konseptbil, og den derfor er både nedlesset av utstyr og lagd på en påkostet måte, hinter Verve-konseptet til et spenstig, men samtidig oversiktlig førermiljø.
Denne saken ble første gang publisert 22/11 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.
Les også
Les alt om: