SILLY SEASON I FORMEL 1:
BRIKKENE FALLER PÅ PLASS
Nå er det klart at Giancarlo Fisichella kjører for Renault og Mark Webber for Williams til neste år. Snart får vi også vite at Jarno Trulli går til Toyota.
Det skulle overraske oss mye om ikke Trulli havner i Toyota i 2005. Det er allerede klart at dagens Williams-førere Juan Pablo Montoya og Ralf Schumacher også skal til McLaren og Toyota neste år.
Jarno Trulli vil sannsynligvis kjøre for Toyota neste år |
Christiano da Matta og Olivier Panis i Toyota har nok ikke imponert nok til å få fortsette. Derfor tror vi på kombinasjonen Jarno Trulli og Ralf Schumacher i Toyota.
Fernando Alonso fortsetter i Renault og blir dermed teamkamerat med Giancarlo Fisichella. Men hvem blir andrefører i Williams ved siden av Mark Webber?
Davidson til Williams?
Vi tror Anthony Davidson trekker det lengste strået. Briten er i år testfører for BAR-Honda, og ofte har han vært raskest av samtlige på fredagstreningene foran løpene.
Mark Webber |
Williams har imidlertid flere alternativer. Hvis Antonio Pizzonia gjør det bra i de løpene der han erstatter skadede Ralf Schumacher, kan også han få muligheten.
Regjerende Indy Car-mester Scott Dixon tror vi imidlertid ikke noe på. Dixon testet for Williams i vår, men etter sigende imponerte han ikke.
En joker i kortstokken er Jacques Villeneuve. Canadieren ønsker å komme tilbake til Formel 1, og han vant VM for Williams i 1997. En annen tidligere verdensmester som vil tilbake er Mika Häkkinen. Men han stiller nok bak Villenvue på ønskelisten til teamene.
Slik tror vi teamene vil se ut i 2005:
Ferrari: Michael Schumacher og Rubens Barrichello
Williams-BMW: Mark Webber og Anthony Davidson
McLaren-Mercedes: Kimi Räikkönen og Juan Pablo Montoya
Renault: Fernando Alonso og Giancarlo Fisichella
Toyota: Ralf Schumacher og Jarno Trulli
BAR-Honda: Jenson Button og Takuma Sato
Jaguar: Christian Klien og David Coulthard
Sauber-Petronas: Felipe Massa og Neel Jani
Jordan-Ford: To middelmådige førere med mye penger
Minardi-Cosworth: To middelmådige førere med mye penger
Giancarlo Fisichella |
Denne saken ble første gang publisert 30/07 2004, og sist oppdatert 04/05 2017.