BMW M3 sedan
M3 sedan har fem seter, og fortsatt samme, herlige V8 på 420 hk.
De eksteriørmessige endringene er de samme som på M3 Coupé: du ser at dette er en sint sak.
Aluminiumspanseret har en voldsom kul på seg. Og bak de digre felgene ser vi de store bremsene.
Førermiljøet er det samme, ordentlige som i coupéen; denne bilen er lagd både for lange kjøreturer i høy fart, og for lek og moro på bane.
Prestasjonene er fortsatt heftige; 0-100-sprinten tar 4,9 sekunder.
Føreren kan justere understell, styring, motorrespons og EPS-systemet fra førerplassen.
Den fire liter store V8´en er som kjent en avkappet versjon av M5- og M6-motoren. 420 hk er jo en del.
BMW lover massevis av kjøreglede, selv om sedanen er både mer praktisk og mer rommelig enn coupéen.
Bilen er velutstyrt, og enda mer snacks finner du på ekstrautstyrslista.
Om du trenger litt ekstra bagasjeplass i grombilen, er det bare å legge ned bakseteryggene. Dette er en kjapp lastefrakter.
Hekken er modifisert i velkjent M-stil, med fire eksosutblås, integrert diffuser og en diskret hekkvinge.
Kulen på panseret og lufteåpningene i panser og forskjermer er ikke der bare for pyntens skyld; de har også en funksjon.
Det er stor sannsynlighet for at det er denne delen av M3 vi får se mest av.
Fronten er den samme som på Coupé: Massevis av åpninger for kjøling av motor og forbremser, og en voksen kul på aluminiumspanseret.
Denne saken ble første gang publisert 08/10 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.
Les også
Les alt om: