Det høres for godt ut til å være sant, og foreløpig er det bare et konsept som skal presenteres på bilmessen i Genève den 4. mars. Morgan sier at kombinasjonen av ytelser, drivstofforbruk og rekkevidde vil gjøre at også "sportslige sjåfører" kan demonstrere at de bryr seg om miljøet.

Alle nyhetene fra bilmessen i Genève 2008

Design
Hybridbilen tar den også helt ut når det kommer til design. Bilen er også designet på en slik måte at man skal kun kjøre lengst mulig på drivstoffet - og således forurense mindre.

Billigere utvikling
Målet er videre at Morgan LifeCar skal gjøre det billigere å utvikle biler som skal gå på hydrogen brenselceller. I Morgan'en er det selskapet QinetiQ som skal levere brenselcellene. Den sentralt plasserte energikilden skal visstnok levere strøm til fire separate motorer, en i hvert hjul. Rekkevidden skal være på mer enn 300 kilometer.

Energigjenbruk
Energi, som vanligvis frigjøres som varme fra bremsene, skal også gjenbrukes. Den samme teknologien har også Formel 1-ambisjoner om å bruke og utvikle i sine racerbiler om få år.

Mange andre bidragsyterer har også bidratt med sitt til denne bilen, deriblant Universitetet i Oxford, og ryktene skal ha det til at bilen har kostet mer enn tre millioner dollar å bygge, eller rundt 17 millioner kroner.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!