MC1
MC1 er fortsatt et stykke unna produksjon, men det ryktes at prototyper nå testes på offentlig vei.
Den lave, barske bilen får saksedører, i stil med blant andre Lamborghini og Koenigsegg.
Bilen tenkes å ha en V10 på 600 hk plassert bak føreren. Det bør gi hyggelige prestasjoner.
MotorCity Europe er klare til å bygge bilen selv dersom ingen bilprodusenter eller andre investorer kjøper prosjektet fra dem.
Karbonfiberkarosseriet har en skarp kileform, både i profil og sett ovenfra.
Fronten er mildt sagt særegen.
Interiøret skal være påkostet og luksuriøst, slik det jo er i andre supersportsbiler.
Karbonfiber og glass formet til en svært aerodynamisk farkost...
Designhuset vil gjøre bilen klar for produksjon, så det er bare å kjøpe hele prosjektet fra dem om du vil. Hvis ikke, bygger de den selv.
Den spesielle formen på hekken ble slik for å gi så riktige luftstrømmer som mulig. Og eksosutblåsene midt i hekken gir bilen et ordentlig særegent utseende.
Bilen er designet for å ha så gode aerodynamiske egenskaper som mulig. At den ser tøff ut, er jo også en grei bonus.
Hekken er også noe av det mest spesielle vi har sett på en bil.
Denne saken ble første gang publisert 11/02 2008, og sist oppdatert 04/05 2017.
Les også
Les alt om: