BMW M3 Cab
Den åpne 3-Serie blir barsk i M-drakt.
Den fire liter store V8´en klarer 8400 o/min. Vi tipper lyden fra motorrommet og de fire utblåsene bak er helt grei.
Selv om M3 Cab er en god del tyngre enn coupéen, og selv om en åpen bil har mindre strukturell stivhet enn en bil med tak, skal M3 Cab være svært kjøreglad.
Fartsressursene er enorme, og de kan nytes med luft i håret.
Førermiljøet er sportslig, med fastklemmende seter og gripevennlig ratt. Men samtidig er det elegant og påkostet.
Det blir trangt under panseret når en V8 skal tvinges ned i en 3-Serie!
Det er ikke så mye igjen av standard-cabrioletens karosseri. Det aller meste både av det synlige og det under skallet er unikt for M3.
Ser du denne i bakspeilet, er det egentlig bare å flytte seg.
Som coupéen og sedanen, har M3 Cab en rekke detaljer som gjør at du skjønner at dette er noe helt annet enn en 3-Serie med plastpynt.
Den åpne M3 har plass til fire, og litt bagasje er det også plass til i hvertfall om taket er på.
M-knappen på høyre side av rattet brukes for å hente fram igjen dine favorittinnstillinger for understell, ESP-systemet, styringen og motorens karakter.
M3 Cab er velutstyrt allerede som standard, og du kan naturligvis bruke veldig mye ekstra penger på den for å få den akkurat slik du vil ha den.
Baksetet i en 3-Serie Cab er ikke voldsomt, men to voksne kan være med på tur.
Den er jo ikke akkurat stygg med taket på, heller.
M3 Cab skal presenteres på Genève-utstillingen, og bør være her i landet før sommeren.
Denne saken ble første gang publisert 16/01 2008, og sist oppdatert 04/05 2017.
Les også
Les alt om: