Detroit, F430 BioFuel: "Grønn" Ferrari
I Detroit viser Ferrari-folket spreke miljøtakter, og første bil ut er F430 BioFuel.

Ferrari spiller med helt åpne kort, og sier at det ikke finnes noen vei forbi den utviklingen som er i gang. Derfor har de startet med å gjøre F430 til en mer miljøvennlig bil. Kommende utslippskrav er selvfølgelig en av årsakene.
Å blande biodrivstoff i ordinær bensin er en velkjent affære, men ingen har stor erfaring med dette når det gjelder biler av denne typen; da er det snakk om høye ytelser, og mye drivstoff skal gjennom systemet.
Når man konverterer en bil til å gå på biodrivstoff, øker gjennomstrømningsmengden radikalt, særlig i slike sportsbiler. Ferrari forteller da også at nettopp dette var en av utfordringene; man måtte lage helt nye matesystemer for drivstoffet fram til motoren, samt endre dyser og motorstyring.
Ferrari vet at de ikke slipper unna i Formel 1 heller, så satsingen og tilegnelsen av kunnskap er ikke bortkastet. I Formel 1 må som kjent 5,75 % av drivstoffet stamme fra biomasse, mens både FIA GT- og ALMS-seriene må kjøres på minst 10 % bioethanol. Man skal heller ikke se bort fra at det kommer krav om enda større andel biomasse etter hvert.
Foruten Ferrari, har også Koenigsegg laget en "flower power"-versjon, nemlig av CCX.