Bare smatt på det - 272 hestekrefter. I en bil som TT smaker det fugl av slikt. Det gjør det også av 350 Nm i dreiemoment fra 2500 og helt opp til 5000 o/min.

Audi har nemlig laget S-versjon av TT, på samme måte som de har gjort det med flere andre modeller. I TT virker det enda mer logisk, for den har jo fått et design som selv en sportsbil kan være stolt av.

Audi forteller videre at bilen skal gjøre unna 0-100 km/t på 5,4 sekunder, og toppfarten skal være begrenset til 250 km/t.

Med tanke på at det sitter en 2-liters TFSI-motor under panseret, så blir det rolig ikke grisedyrt, heller, for avgiftsspøkelset har rett og slett ikke så mye å ta fatt i.

De nevnte tallene gjelder ved bruk av 6-trinns manuell kasse, men det blir også en S-Tronic automatkasse å få, for dem som ønsker det. Og vil du ha en roadster med tilsvarende ytelser, kan Audi gi deg det også - i samme TTS-versjon.

Utseendet er ikke voldsomt endret i forhold til en standard TT, men du har selvfølgelig de blanke speilhusene. Og her er det 18" standard, som kan byttes til 19".

Innvendig finner man seter med god sidestøtte, alcantara i kombinasjon med lær, og metallpedaler og aluminiumsdekor

Audi TTS må regnes som en god kandidat til "Årets Ikea-Porsche", men i dette tilfellet tror jeg ikke tittelen skal ses på som negativ, for TTS blir etter alt å dømme en særdeles kul bil.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!