58-modellen er en klassiker, noe dagens modell aldri kommer til å bli. Den er faktisk knapt levende i nuet, for en mer kjedelig bil skal man lete lenge etter.

Da vi klarte å klore til oss et sett bilder av bilen, la vi merke til at datoen på bildefilene var 18. januar 2000, dvs. nær åtte år gamle, og vi snakker altså om en bil som skal lanseres om en uke& Kan det være riktig?? Designen bestrider det ikke, men våre fotokunnskaper forteller oss at kameraet som ble brukt ikke fantes i 2000. Bildene er med andre ord nyere, men fotografen stilte inn feil årstall.

Jubileumsmodellen er ingen ny bil, men en Impala LT som er oppgradert til bursdagen. Den har fått sportsunderstell, ABS som standard (utrolig), hekkspoiler, 18" hjul, en spesiell fargekombinasjon innvendig, og noen emblemer her og der som forteller oss at dette er bursdagsbarnet.

En litt spennende greie er at den drikker E85, og således kan påberope seg et snev av miljøvennlighet. Det trengs, med tanke på at den har en 3,5 liters V6 under panseret, som yter 211 hk. Det er bare en anelse mer enn VW Golf med 1,4 liters motor yter her i Europa. Trenger jeg si at amerikanerne har en grønn jobb å gjøre? Impala importeres således ikke til europa. La oss si det er av "naturlige årsaker".

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!