IMSA har spesialisert seg på ekstreme kreasjoner, og har noen heftig bearbeidete Lamborghinier på samvittigheten. Nå har de tatt for seg det ypperste som har rullet ut fra italienernes fabrikkporter; en Murciélago LP640.

- Målet var å oppgradere Murciélago, både teknisk og visuelt, til et unikt kunstobjekt, forteller IMSA-folket i en pressemelding. - Og det eksklusive rundt Lamborghinis toppmodell skulle tas enda et skritt videre.

Aggressiv og bred
Resultatet er mildt sagt synlig: den aggressive karbonfiberfronten skal være formet for perfekt aerodynamikk, og den er også mye bredere enn en standardstøtfanger. Skjermene er 35 millimeter bredere på hver side, noe som også bidrar til å gi bilen et sintere preg.

Oppå forskjermene har den fått karbon-lufteslisser, som skal bidra til bedre aerodynamikk i høy fart. Undersiden av sideskjørtene skal hjelpe fartsvinden til å strømme i mer riktig retning, og luften ledes bakover til den nye diffuseren. Denne samarbeider igjen med den nye hekkvingen, for å gi god stabilitet uten at vinden skal virke som en brems i høye hastigheter.

Alle karosserimodifiseringene er lagd av karbonfiber, og kunden kan selv velge om karbonpanelene kun skal ha klarlakk, eller lakkes i en eller annen farge.

Akkurat som du ønsker
I tillegg utstyrer IMSA Murciélago med et nytt ratt med racinginspirert låsemekanisme, så du kan fjerne det i en fei. Resten av interiøret kan oppgraderes akkurat slik du måtte ønske - hver eneste bil skreddersys etter kundens krav.

De tilbyr også forskjellige understellspakker, som alle settes opp etter kundens ønsker, og et knippe motoroppgraderingsmuligheter for enda mer effekt enn de 640 hestekreftene Lamborghini har ustyrt bilen med. Og om ikke dette er nok, kan de bygge en ny motor fra bunnen av for deg. Da er det bare fantasien og lommeboka som setter begrensninger.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!