Pickup for de ekstreme
SEMA-showet er i gang, og Ford presenterer naturligvis fram en del gromme farkoster. Denne pickupen er noe av det råeste vi har sett til nå.
SEMA, en forkortelse for Specialty Equipment Market Association, arrangerer et digert show hvert år der ettermarkedsleverandører viser fram hva de kan. I veldig mange tilfeller viser de fram komplette biler.
Tokyo Motorshow 07 - Alle nyhetene
SEMA-showet er enormt, og om leverandøren skal synes på utstillingsområdet, må den ha noe heftig å vise fram. Samtidig har bilprodusentene sett at utstillingen er en flott reklameplakat, noe som resulterer i et godt knippe ekstreme kreasjoner der bilprodusenten står som sponsor.
Lavt gulv og tøft ytre
Dallas Smith Corp., et selskap fra Indiana, USA, har spesialisert seg på å bygge om kjøretøy så de får et veldig lavt gulv. Det gir mer lasteplass, og gjør også at busser, campingbiler og slikt får mye innvendig plass uten at de behøver å være så veldig høye.
DeBerti Designs i California har spesialisert seg på å bygge tøffe varianter av Fords pickuper. Ford, som gjerne vil vise fram sin nye Super Duty-pickupserie, har derfor ordnet et fint samarbeid med et råbarskt resultat.
Enorm forhjulstrekker
F-450´en er diger, og DeBerti har gitt den et voldsomt ytre. Bilen skal være bygd for å frakte motorsykler, og Dallas Smith-selskapet har gitt pickupen et skikkelig lavt gulv. Lasteplan-gulvet er så lavt at det ikke lenger er plass til noen bakaksel, så bilen er ombygd til forhjulstrekk og med uavhengig hjuloppheng bak. Dermed er det bare å felle ned lastelemmen, og kjøre et par MC´er innpå.
Vi antar at den 6,4 liter store turbodieselen har lyst til å dra løs forhjulene på bilen, men det er nå en annen sak.
Påkostet for komfortens skyld
Det at den store pickupen også er en extra-extended cab, altså med ekstra langt førerhus, gjør også sitt for å gjøre den voldsom. Interiøret er for øvrig også oppgradert, med store mengder skinn og mye annet for økt komfort.
Vi synes i hvertfall dette ser barskt ut!
Denne saken ble første gang publisert 31/10 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.