Gemballa Mirage GT
En Porsche Carrera GT er ekstrem i utgangspunktet. Gemballa gjør den enda med ekstrem. Nå har de lagd en spesialvariant av sin ombygde variant.
Mirage GT, som Gemballa har døpt den ombygde bilen, har fått et heftig, nytt ytre i fineste karbonfiber.
Hekken er voldsom. Den digre hekkvingen bidrar til å holde bilen på bakken. Eksosrørene er flyttet mye lengre opp i hekken enn på originalen og slipper ut ekstrem lyd.
Bremsene er oppgraderte til Gemballas skyhøye standard, og felgene er også nye.
Ingen detaljer er oversett. Til og med speilhusene er nye, selvsagt lagd i karbonfiber.
Under det nye motorlokket ligger en litt bearbeidet utgave av Carrera GTs fantastiske V10. Hele bilen er bygd om for å gi motorrommet mer kjøling.
Trakten som begynner foran på taket fôrer motorrommet med kald luft. Det kan komme godt med når Gemballa skal trimme V10´en til 800 hk.
Hver av de 25 spesialutgavene av Mirage GT har unike farger. Akkurat denne skal leveres til en berømt fotballspiller.
Til og med frontlyktene er forfinet på en Mirage GT.
Fronten er gapende, og både støtfanger, panser og skjermer er bygd om.
Siden alt er lagd i karbonfiber, gjør det seg ekstra godt med lyse farger der karbonfibervevingen virkelig synes.
Det skal godt gjøres å komme rullende i noe mer eksklusivt enn dette. Dessuten er Mirage GT bygd for å brukes, både på en racerbane, men også i daglig trafikk.
Interiøret er mye mer påkostet enn i en vanlig Carrera GT. Store mengder skinn og karbonfiber pynter opp, og Gemballa har også gitt den mer utstyr for underholdning og komfort.
Setene er unike for Mirage GT, med enda mer støtte, og naturligvis bygd i karbonfiber. Vi kan skrive under på at de er gode å sitte i, selv når bilens potensial utnyttes til det fulle.
Hjertet, det midtplasserte V10´en, er trimmet til drøye 650 hk. Men et 800-hesters trimsett er under utvikling.
Denne saken ble første gang publisert 26/10 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.
Les også
Les alt om: