Den nye frontfangeren gir X5 et tøffere utseende.

Vi liker BMW X5. Den nye modellen er alt det den utgåtte var - kjøreglad, komfortabel, kvikk og påkostet - men mye bedre på alle områder. Det er imponerende hvordan den store, tunge bilen oppfører seg på veien! Dessuten er den større, og har plass til en tredje seterad så du kan ha sju personer ombord.

Tøffere og lavere
BMW-tuneren AC Schnitzer måtte jo fikse litt mer på bilen. De har gitt den et stylingsett som trekker fronten nærmere bakken, og en litt røffere støtfanger bak med integrerte utblås for det nye eksosanlegget. Og under, både foran og bak, har bilen fått en beskyttende plate så det skal se ut som om du er klar for de fleste utfordringer. Diskré skjermbreddere og nye sideskjørt hører også med i pakken.

Se bildene her
Frankfurt 2007 - Allen nyhetene

Sportsunderstellet legger bilen nærmere bakken og skal gjøre den enda mer underholdende å kjøre, samtidig som det blir enda mindre luft mellom dekkene og skjermene. Og apropos dekk: tuneren leverer gjerne nye hjulpakker til bilen, både i 20- og 22-tommers størrelse med opptil 295/30-22-dekk rundt om.

Mer dieselkraft
Dieselmotoren er jo det riktige valget i X5, i hvertfall om du ikke har fri tilgang til bensin og absolutt vil høre V8-lyd. AC Schnitzer gir den mer trøkk; originalens 235 hk og 520 Nm økes til 265 hk og 550 Nm, akkompagnert av mer rekkesekserlyd fra det nye sportseksosanlegget deres.

Innvendig har de også litt av hvert å by på. Nye ratt med karbonbiter i, nye dørpaneler og dashbordbiter av karbon, pedalsett, fotstøtte og et nytt iDrive-hjul i aluminium, og nye, dype velurmatter med tunerens logo på frisker jo opp.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!