AC Schnitzer GP3.10
Hekken er bygd om for å gi optimal aerodynamikk, og det sentralt plasserte eksosutblåset skal visstnok brumme ordentlig flott.
V10´en har så vidt fått plass under panseret. Og her gir den 552 hk!
3-Serien er tungt modifisert, både utseendemessig og teknisk.
Skjermene er seks centimeter bredere på hver side.
Interiøret er en oppvisning av hva AC Schnitzers skreddere kan gjøre om du er villig til å gå hele veien.
Den lille karbon-stjerten skal bidra til at luftstrømmene går slik de skal.
Til og med verktøysettet er gjort om - er det eksklusivt, så får det være eksklusivt!
V10´en er modifisert så den kan gå på LPG, med lavere utslipp og driftskostnader som resultat.
Lufteslissene i panseret og i forskjermene er ikke bare til pynt - de sørger også for utskiftning av luft i det tettpakkede motorrommet.
Den nye fronten og de brede skjermene gir GP3.10 et skikkelig sint uttrykk. Og AC Schnitzer sier at mange av tingene vi ser her vil finne veien inn i deres vanlige sortiment.
Med 552 hk flytter 3-Serien ordentlig godt på seg - selv om den kjøres på mer miljøvennlig gass.
Denne bilen skal ikke komme i salg, i hvert fall ikke med det første. Den er mer en oppvisning av hva AC Schnitzer kan gjøre.
Setene har en misjon: å holde folk på plass når 552 hk får fritt utløp.
De heftige 20-tommerne går så vidt utenpå tunerens enorme bremser.
Denne saken ble første gang publisert 12/09 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.
Les også
Les alt om: