Stasjonsvognutgaven av C-Klasse får utseende som ventet: den er ryddig og elegant, og tar med seg de tøffe hintene fra sedanen.

Bagasjerommet rommer 485 liter, og om du legger ned den delte bakseteryggen får du plass til 1500 liter.

Praktisk og sterk
Hvor praktisk utnyttbart bagasjerommet er, får vi vente med å se. Men siden bakluka er veldig stående, borger i hvertfall dette for at rommet skal være lett å utnytte. Du kan åpne og lukke bakluka med et knappetrykk, og i bagasjerommet er det også et lastenett, et knippe kroker og ringer som du kan feste lasten med. Og om du skal kjøre med mye last eller med tung henger, kan du få den med nivåregulering.

Se bildene her!
Frankfurt 2007 - Alle nyhetene

Stasjonsvogna deler teknikken med sedanen, og dette betyr også at motorutvalget blir det samme. Med andre ord bensinmotorer fra 1,8 l med kompressor og 156 hk til 3,5 l og 272 hk, og dieselmotorer fra 2,1 l/136 hk til 3 l/224 hk.

Heftig familiebil
Men også stasjonsvogna har vært innom Mercedes-Benz´ hustrimmere AMG. I tillegg til å lage et gromt utseende på bilen, har de gitt den et heftig ombygd understell. Sporvidden er bredere, vinkler og innstillinger er endret, og resultatet er en bil som både skal være komfortabel og svært kjøreglad.

Enorme bremser og digre hjul er også på plass, og det kan være greit: Under panseret har den jo en 6,2-liters V8 på 457 hk og 600 Nm. 0-100-sprinten skal gå unna på 4,6 sekunder, og toppfarten er elektronisk begrenset til 250 km/t.

Med andre ord kan du få ordentlig heftige prestasjoner i en praktisk innpakning.

Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!