Den tyske tuneren JE Design liker å gi biler et markant utseende. Helst skal det være så bredt som mulig, også. Nå har de lagd et nytt stylingsett til den digre SUV´en Audi Q7 , og gjort den ordentlig feit.

Bilder: Audi Q7 fra JE Design
Bilder: Alle bilgallerier

Bredt og kostbart
Widebody-stylingsettet består av en ny frontfanger, brede skjermbreddere med tilhørende paneler til dørene og sideskjørt. En ny støtfanger er på plass bak, bilen har fått en voldsom takvinge, og småting som nye frontlykter med spoilere på, deksler utenpå C-stolpene og et nytt eksosanlegg i rustfritt stål - der de fire utblåsene stikker pent ut av den nye fangeren. Stylingsettet uten eksosanlegg koster for øvrig drøye 45 000 kroner.

Heftige prestasjoner
Den 4,2 liter store bensin-V8´en på 350 hk og 440 Nm er egentlig ikke mer enn det bilen må ha for å flytte greit på seg - den veier tross alt 2,3 tonn. Men JE Design gjør noe med dette: de gir den pustehjelp fra en kompressor, og effekten økes dermed til 500 hk. Dreiemomentet på 600 Nm er heller ikke til å kimse av.

0-100-sprinten skal ta 5,6 sekunder, og toppfarten er 273 km/t. Denne motorombyggingen koster snaue 40 000 euro, eller 330 000 kroner om du vil. Pluss våre særnorske avgifter da, selvsagt.

Voldsomme hjul
Med såpass til effekt, kan det være greit med enda mer gummi mot asfalten. JE Design leverer sine egendesignede felger i 10x22-tommers størrelse, skodd med 295/30-dekk. Dette settet koster snaut 55 000 kr. Og om du vil at de nye hjulene skal fylle ut dine nye, brede skjermer ordentlig, kan du få kjøpt et sett godkjente spacere for noen tusenlapper. Med en ny styreboks for det elektronisk styrte luftfjæringssystemet kan du også senke bilen så mye du vil.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!