Om et par år kan du kjøpe en Cayenne hybrid. Lavere utslipp kan gi mer kraft for mindre penger.
Skissen viser styreenheten og elmotoren ved siden av V6´en, clutchpakken ved girkassa som styrer når elmotoren skal kobles inn og ut, og batteripakken under bagasjeromsgulvet.
Cayenne skal kunne kjøres på elmotor alene helt opp til 120 km/t.
Her ser vi hvordan styreenheten og elmotoren er plassert i forhold til V6´en og girkassa.
Porsche vil at Cayenne fortsatt skal være en sportslig bil, selv i hybridform. Og de vil ikke at den mer miljøvennlige bilen skal ha noen ulemper i forhold til en vanlig Cayenne - kun fordeler.
Det var så vidt plass til hybrid-styreenheten i motorrommet.
Batteripakken tar plassen reservehjulet opprinnelig hadde. Dermed beholdes lasteplassen som før.
Sist oppdatert
Denne saken ble første gang publisert 02/08 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.