Vakker italiener

Når Maserati skal fornye sin coupémodell, tuller de ikke med utseendet.

Det lange taket skal gi god hodeplass også i baksetet. Denne bilen skal tross alt også fungere som langtransport for fire.
Det lange taket skal gi god hodeplass også i baksetet. Denne bilen skal tross alt også fungere som langtransport for fire.
Sist oppdatert
Også hekken på GranTurismo blir mer særpreget. Du skal kunne se at denne er noe litt utenom det vanlige.
Også hekken på GranTurismo blir mer særpreget. Du skal kunne se at denne er noe litt utenom det vanlige.

Maserati har en veldig lang historie med vakre biler. Nå, på Genève-utstillingen som åpner 8. mars og som Vi Menn selvsagt vil følge tett både før, under og etter, skal de vise fram neste generasjon coupé.

SE VÅRT BILGALLERI
LES MER: AUDI S5 OG A5

Den vakre bilen er designet av Pininfarina, og navnet GranTurismo hinter tilbake til den italienske bilprodusentens tidlige modeller. I 1947 viste de nemlig fram modellen A6 på Genève-utstillingen, en Gran Turismo designet av Pinin Farina selv. Dette var Maseratis første bil for gatebruk, og den ble bygget i 58 eksemplarer.

Sport og komfort
Den nye GranTurismo skal i følge Maserati være en hverdagsvennlig bil, samtidig som den skal gi føreren stor glede. Den er sportslig, men skal også være komfortabel og velutstyrt - med kvalitet på øverste hylle. Bilen skal ha god plass til fire, og litt bagasje kan de også ha med.

Under det lange panseret ligger en 4,2-liters V8 på 405 hk, og med 51 prosent av vekten over drivhjulene bak hevder Maserati at grunnlaget for en sportslig kjøreopplevelse er lagt. Motoren er matet til en automatgirkasse, som justerer girskiftene etter kjørestil.

Denne saken ble første gang publisert 01/03 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.

Les også