David Lapworth var teamsjef for Subarus rallyteam, men gikk fra stillingen da resultatene uteble. Lapworth fikk imidlertid ikke sparken fra Prodrive, som drifter rallyteamet for Subaru. I stedet fikk han ansvaret for den nye Formel 1-satsingen til selskapet ettersom Prodrive skal debutere med sitt eget F1-team i 2008.

Vinnerbil
I tillegg til F1-jobbingen er Lapworth nå hentet tilbake til rallyteamet for å passe på at alt går riktig for seg med den nye bilen. Subarus nye Impreza er en såkalt hatchback, og bilen som først ble vist på New York Auto Show i april skal debutere i rally til neste år.

-Vi vil ikke klare å dominere i rally-VM før vi får den nye bilen. Vi har ikke så lang tid på å utvikle den heller, og det er viktig at den er en vinnerbil fra starten av. Helst skulle vi hatt like lang tid som Citroën hadde til å utvikle sin C4, men det har vi ikke. Men F1-team beviser hvert år at man kan bygge en vinnerbil i løpet av noen få måneder så vi skal klare det vi også, sier Lapworth til magasinet Autosport.

-Ikke bra
Fords tekniske sjef, Christian Loriaux, tror imidlertid ikke det er smart at Lapworth kommer tilbake.

-Jeg liker David, men jeg tror ikke det er smart at han bare skal innom prosjektet for å sjekke at alt er i orden. Hadde han bestemt seg for å jobbe i to år med kun rallybilen så kunne det blitt bra, men ikke på denne måten, mener franskmannen.

Loriaux tror heller ikke Subaru vil vinne noen løp før de får den nye bilen.

-Ikke så lenge Citroën ikke bryter, mener han.

Se bildene fra Rally Norway her

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!