Bil-sykler - Se bildene her

Har du lyst på en ny sykkel, og vil at sykkelen skal reflektere bilinteressen din? Da finnes det veldig mange muligheter. Her får du se noen av dem - for små og store, for vanlige og mer eksotiske merker.

Kostbar Ferrari
Ferrari lager mye forskjellig med logoen sin på. Den nye CF2-mountainbiken er designet og bygd av Colnago i samarbeid med Ferrari, og skal være myntet på teknologientusiaster. Den er håndbygd, og ramma kan deles i to: den fremre delen er i karbonfiber, den bakre i aluminium. Hydrauliske skivebremser, massevis av karbonbiter og ellers dyre komponenter gjør dette til en grom sykkel. Så koster den også nærmere 50 000 kroner.

BMW har en stor sykkelkolleksjon. Cruise Bike er lagd for komfortabel framfart på gata eller på strandpromenaden. Med 24 gir fra Shimano, teleskopgaffel og kraftige Shimano-bremser skal den også fungere fint til det meste. Den koster rundt 7000 kroner.

Porsche for småen
Porsche har også mange sykler i sitt sortiment. Kanskje småen har lyst på en ekte Porsche? Aluminiumssykkelen har høydejusterbart sete og ratt, Carrera S-felger og mange tøffe detaljer. Og naturligvis en Porsche-logo. Den koster rundt tusenlappen.

En Spyker er forbeholdt de få. Sykkelen de har lagt i samarbeid med Koga, er heller ikke for enhver. Den håndbygde karbonskjønnheten skal kun bygges i femti eksemplarer, og er prydet med en lang rekke fantastiske detaljer, og teknikk fra øverste hylle. Du skal se at dette er en Spyker. Den koster da også nærmere 100 000 kroner.

Mercedes-Benz har også en stor sykkelkolleksjon, og en av årets nyheter er den håndlagde - i samarbeid med tyske ADP som bygger Rotwild og med biter fra Campagnolo - Racing Bike 2007, beregnet for profesjonelle syklister. Racersykkelen er utviklet med teknologi fra motorsport, det aller meste er lagt i karbonfiber, og veier kun sju kilo. Den koster rundt 35 000 kroner.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!