Under panseret får den en kompressormatet V8 på et sted rundt 600 hk. Dette blir en svært rask bil. Foto: Automedia © Automedia, Inh. Andreas Conradt

Corvette SS får et enda mer aggressivt utseende enn en standard-Corvette, og understellet er ytterligere finslipt for heftige kjøreegenskaper. Foto: Automedia © Automedia, Inh. Andreas Conradt

Corvettes kommende toppversjon har tidligere gått under navnet "Blue Devil". Nå testes den imidlertid i en rød farge, uten at vi egentlig skal tillegge dette de helt store dypere meningene.

Mer: Rask og sær

Det er mye som tyder på at produksjonsnavnet blir Corvette SS i stedet. Uansett vil bilen havne i samme kategori som andre godbiter, som Porsche Carrera GT og et knippe Ferrari´er.

Karbon og kompressor
Under panseret har den nemlig en kompressormatet, sjuliters V8 på et sted rundt 600 hk. Og med et karosseri der glassfiberbiter er byttet ut med karbonfiber for å spare vekt, bør dette gå unna!

Ryktene skal ha det til at Le Mans-klassevinneren Jan Magnussen kjører veldig raske runder på Nürburgring med Blue Devil´en, noe som også kreves siden bilen blir kostbar.

Mer: Corvette oppdaterer

Dessverre skal Corvette SS være forbeholdt det amerikanske markedet når den kommer neste år, men det er jo tross alt ikke så veldig vanskelig å importere en bil på egen hånd.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!