For de fleste vil nok en Ferrari 599 GTB Fiorano være spesiell nok i massevis. Den er tross alt en svært vakker bil, det er begrenset hvor mange like biler du får se i nabolaget ditt, og heller ikke på verdensbasis kan den sies å være en vanlig bil.

Tradisjonen tro
Men det har alltid vært tradisjon for å bygge nye karosserier til Ferrari - det var jo slik hele Ferrari startet. Og det finnes fortsatt karosseribyggere som lager spesialiteter med Ferraris biler som utgangspunkt.

Mer: Ferrari-kolonne

Vandenbrink holder til i Nederland, og i tillegg til å konstruere et aerodynamisk stabiliseringssystem for offshore-racerbåter og slikt, har de designet et nytt, vakkert skall til 599.

Les mer: Ferrari og McLaren på topp

Karosseriet, som håndbankes i aluminium, har en rekke detaljer som hinter til tidligere tiders Ferrari´er. Selve karosserijobben gjøres av nederlenderen Alwin Hietbrink, som har lang erfaring med å restaurere prosjekter som Ferrari 250 GTO, 250 GT SWB, 250 Testa Rossa, 250 GT Drogo, 275 GTB, 365 GTB Daytona, og Ferrari 212 Vignale.

Tre av fem solgt
Men Vandenbrink skal bare bygge fem eksemplarer av bilen. Og tre av dem er allerede solgt. Om du er kjapp og bestiller en av de gjenværende, kan du velge detaljer på karosseriet, felger, farge og interiør selv.

Les mer: Italiensk Batmobil

Teknisk er bilen fortsatt den samme: en seksliters V12 foran på 620 hk, som driver bakhjulene.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!