BF PERFORMANCE LAMBORGHINI MURCIÉLAGO:
Monster-Murciélago
Den sveitsiske Lamborghini-tuneren BF Performance har nå lagt vantene på Murciélago.
Racing som inspirasjon
Sist vi skrev om BF Performance, hadde Lamborghini-tuneren bearbeidet en Gallardo. Denne saken kan du lese her.
Nå har sveitserne tatt for seg storebror Murciélago, med racing som hovedinspirasjonskilde.
Karbon, karbon - og litt karbon
Murciélago har fått en dyp frontspoiler, og bak har den fått en diffuser og en diger hekkvinge, alt i karbonfiber. Et par nye sideskjørt med markant profil gjør også at bilen kommer litt nærmere utseendet til Lamborghinis FIA-GT-racere.
Selve motoren er urørt, men et transparent motordeksel og store mengder karbonfiber gjør V12´en mer synlig og til et enda vakrere skue. Og karbonorgien stopper ikke her; et varmedeksel rundt eksosutblåsene, lyktespoilere og panseret er også blant det BF Performance har utstyrt bilen med.
Totalt koster karbonpakka for eksteriøret rundt 30 000 euro, eller 240 000 kroner etter dagens kurs.
Enda mer karbon
Også innvendig har tuneren brukt karbonfiber for å få fram litt mer racingfølelse. Et tolvdelers sett pynter opp dashbord, midtkonsoll og dørsider, og BF Performance leverer også enda mer sportslige seter til bilen. Du kan velge mellom fire- og fempunktsseler som holder deg fast.
Stereo og ryggekamera
Av andre detaljer kan vi nevne at de har utviklet et eget multimediasystem til bilen, med utvippbar LCD-skjerm, radio/cd-spiller, cd-veksler, navigasjonssystem, en haug med forsterkere og høyttalere, og et ryggekamera som kobles til den nevnte skjermen.
Mer lyd
BF Performance leverer også et nytt eksosanlegg til bilen, der de har brukt mange timer for å perfeksjonere lydbildet fra den fantastiske V12´en. Om du vil ta bilen på bane, leverer de også et racingeksosanlegg som frigjør mer godlyd. Nå arbeider de også med å utvikle en luftfilterboks i karbonfiber, både for bedre effektivitet men også for et enda penere utseende.
Du kan se flere bilder og lese mer om tuneren på www.bf-performance.com.
Denne saken ble første gang publisert 15/03 2006, og sist oppdatert 04/05 2017.