Den store vide verdensveven er et uslåelig nyhetsmedium.

 

Her du nå sitter kan du med enkle tastetrykk få med deg alt som lanseres på bilutstillingen i Genève, uansett i hvilket dalføre du måtte sitte.

 

 

Mye har også lekket ut på forhånd.

 

Her på Vi Menn Online har du blant annet kunne lese om Saabs nye konsept, Porsches heftige 911 GT3 og VW's etterlengtede SUV-konsept.

 

En smak av messe

Men vi er altså på plass, og det er, dessverre - og heldigvis - noe annet. Dette vil vi utnytte til å gi deg noen gode smakebiter av messen i stedet for en tradisjonell nyhetstornado.

 

 

Audi inviterte til frokost, og det er grunn god nok til å stå opp tidlig. Her har det vært smått med lekkasjer utover ventede nyheter som Allroad og RS4 som Avant og kabriolet.

 

 

Den nye Allroad-utgaven av A6 begynte jo sin karriere som konsept på bilutstilingen i Detroit for over ett år siden, og allerede 26. juli 2005 kunne vi bekrefte at bilen også kommer. Til Norge kommer alle disse tre i juni.

 

 

Det ble med disse denne gangen - ingen luftige konsepter fra Ingolstadt så langt. Men kaffen var god

 

 

Nyheter?

Apropos ventede/velkjente nyheter: De klassiske vertinnenes påkledning er som regel en god indikasjon på hvor stor en bilnyhet er: jo mindre klær de har på seg, jo mindre interessant er nyheten.

 

 

 

Mitsubishi tar den ganske langt på sin måte, med sine bakovervendte liggestoler. I det minste er dama anstendig påkledd.

 

 

Det kan man ikke si om den ene vertinnen til Dodge, for ja, utringningen er ekte, helt ned til under navlen.

 

 

Likevel er dette et unntak som bekrefter regelen, for bilen er spennende nok, og den har da også tidligere fått fyldig omtale her.

 

Damehypotese

Men for å forsvare damehypotesen vår, tar vi med Fiats råbarske racingversjon av nye Punto. Her er vertinnen tekkelig, men stilig antrukket, så det er i gassfoten rykningene oppstår.

 

 

Undertegnede håper virkelig Fiat får fart på en eventuell racingserie med denne bilen, eller at de i det minste tilbyr den som ferdig racingkit fra fabrikk.

 

Også Peugeot er tilsynelatende offensive på bilsportfronten. Rallyversjonen av nye 207, 207 R Cup, har en sentral plassering på standen.

 

 

Men dessverre mener nok Peugeot alvor når de sier farvel til WRC som fabrikkteam - dette er en bil som tilbys privatteam.

 

 

Årets messe er fortsatt ung, vi er bare halvveis i den første av to pressedager. Så godt som alle stands har fortsatt pressenninger hengende som forhåpentlig også skjuler noen overraskelser.

 

 

Vi kommer tilbake i morgen med ny rapport om nyhetene som vi ikke har vist i bladet eller på Vi Menn Online før.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!