MINITEST: HARLEY-DAVIDSON VRSCR STREET ROD
ANNERLEDES AMERIKANER
Street Rod er noe så sjeldent som en sportslig Harley.
Motorsykler prydet med Harley-emblem har ikke akkurat ord på seg for å være spesielt sportslige. Følgelig bryter Street Rod med fabrikkens tradisjoner. I god cruiserånd er den lang og tung, men den stiller med attributter som gjør den i stand til å jage svinger i vesentlig høyere tempo enn merkefellene. - En sportscruiser, sier Harley.
DUGANDES: |
Når det gjelder komfort, overbeviser den heller ikke helt. Sittestillingen er grei nok, men lange førere opplever den som forholdsvis trang. Etter en kort tilværelse som eksosrype, kan vi også konstatere at baksetet ikke er noe blivende sted. De smalt plasserte speilene gir heller ikke verdens beste sikt bakover. Nå skal det, i all rettferdighets navn, sies at Harleys tilbehørsprogram omfatter mer bekvemt sete og andre speil. Harley er flinke med å legge tingene til rette for personlige forbedringer
I det hele tatt er meningene i redaksjonen delte når det gjelder Street Rod. Enkelte gir entusiastisk uttrykk for at dette er den beste Harleyen de har kjørt. De har sansen for stilen, draget og de sportslige egenskapene. Andre, deriblant undertegnede, ser ikke helt poenget med en sportslig cruiser. Egenskapene og ytelsene er som forventet, men som sporty roadster lider den under pondusen. Følgelig er konklusjonen klar: Street Rod har egenskaper og ytelser som forsvarer karakteristikken "verdens beste sportscruiser", men det er fremdeles en cruiser.
Pris/effekt/vekt: 229 900 kr/120 hk/280 kg + Motor/bremser - Vekt/passasjerkomfort = For deg som vil cruise sportslig |
Denne saken ble første gang publisert 11/10 2005, og sist oppdatert 04/05 2017.