Irmscher har levert deler til Opel i rundt 35 år. Om du har ønsket utvendig eller innvendig styling, felger, understell eller trimming av motoren din, har verkstedet utenfor Stuttgart kunnet gi deg det.

Med stadig sammensmelting av de ulike General Motors-merkene og -modellene, kom det kanskje ikke som noen overraskelse at også tunere skulle ta for seg flere merker. Nå har Irmscher tatt for seg Cadillac CTS - som for øvrig er mer Europa-aktuell enn noensinne på grunn av General Motors' eksport- og markedspolitikk.

Litt mer sport

Foreløpig har Irmscher kun tatt for seg det visuelle på Cadillac'en. Bilens design er fra før av preget av skarpe kanter og store flater, og med Irmschers nye frontstøtfanger med integrert krom-bøyle blir linjene ytterligere fremhevet.

B-stolpene - stolpene mellom for- og bakdørene - har fått deksler av et karbonlignende materiale, og en dypere og mer kantete støtfanger er på plass bak. Dessuten har Irmscher funnet et felgsett med passende størrelse: 8,5 ganger 20-tommer dekket av 245.30-gummi.

Innvendig har Irmscher tydeligvis ikke vært fornøyd med Cadillacs arbeid - her er det kommet ny skinninnredning. Og pedaler og dørterskel-lister i aluminium hører jo med i enhver tuning-bil, selv i en eksklusiv CTS.

Irmschers eget sportsunderstell legger Caddy'en lavere bakken, samtidig som det stiver opp og hindrer krengning, og sammen med et nytt sportseksosanlegg med doble utblås skulle CTS være klar for gaten.

 

knut.arne.glesne@hm-media.no

 

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!