Chevrolet Trailblazer

Et godt råd til den nye importøren. Bytt ut Chevrolet-versjonen av TrailBlazer med GMC-versjonen. Det er samme bil, men med en mer europeisk design, både utvendig og innvendig. Firehjulstrekkeren er ikke blitt noen suksess i Norge, takket være prisen på rundt millionen. Med konkurrenter som Land Cruiser og Range Rover er det forståelig. 2004-versjonen av TrailBlazer inneholder noen mindre nyheter, som 17-toms felger, nye farger og radiomodeller, samt kraftigere stabilisatorstag i front. Under panseret er det fortsatt 4,2 literen på 275 hk som gjelder. 

Chevrolet Tahoe/Suburban

Etter at Tahoe kom med fem dører i stedet for tre, ble det flere som valgte å kjøpe seg en amerikansk SUV. Det er i grunnen forståelig med lass av utstyr, masse krefter under panseret, og god plass. Som treseter blir den registrert inn som lastebil, og prisen ender på akseptable 417 000 kroner. Man kan jo like å tenke på at den i utgangspunktet ville kostet millionen med flere seter. Med 5,3 liters Vortec-maskin har du 273 gamper å temme, men hvor er dieselmotoren? Med det nye karosseriet kom også plassen, og Tahoe fremstår nå som en god og likandes bil i sin klasse. Skulle ikke Tahoe være stor nok for deg, kan du velge Suburban. Den har samme basis, men er noe lenger.

Chevrolet Corvette

Chevrolet Corvette må vel kunne sies å være bilbransjens sprekeste 50-åring. Den står som et ikon og er en entusiastbil for mange. Selv om salget er nærmest fraværende, har den overlevd alle saneringer hos den norske importøren, og står fortsatt på programmet. Med en 5,7 liters V8'er, som leverer 344 hk, er det snakk om "real american muscles", og det er kanskje den amerikaneren som kan by på best kjøreegenskaper. Dessverre blir den ikke ofte valgt i de tilfellene hvor en kjøper står med 1,3 millioner i hånda og skal ha bil. Nytt på Corvette for 2004 blir blant annet et panser i karbonfiber, og ny elektromagnetisk justerbar demping.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!