Ifølge en pressemelding fra Peugeot, gjenstår det bare detaljer og noen

penger fra Hennings partnere og den svenske (!) importøren av Peugeot, før

Henning Solberg kan skrive under kontrakt med det franske merket for 2004. Vi

antar at punktet "svensk importør" er en glipp fra Peugeot Sport i Frankrike, og at det skulle ha stått den norske importøren.

 

Henning Solberg skal ikke kjøre for fabrikksteamet til Peugeot. Der finner vi

Marcus Grönholm og Freddy Loix, som skal kjøre en Peugeot 307 WRC.

 

Henning skal kjøre for det såkalte satelitt-teamet Bozian Racing, med en Peugeot 206 WRC.

 

Planen er at han skal kjøre minst sju VM-runder, og den første blir i Sverige i februar.

 

I dette teamet får Henning tre teamkamerater. Daniel Carlsson fra Sverige,

som ble nummer tre i Junior-VM, skal kjøre minimum åtte VM-runder. Miguel

Campos fra Portugal, som ble nummer to i EM, skal kjøre minst fire VM-runder for det samme teamet.

Verdensmester på laget

Bozian Racing får også en tidligere verdensmester på laget. Ikke i rally,

men i Mountainbike Downhill. Nicolas Vouilloz fra Frankrike har nemlig

begynt med rally og kjørte i år 206 Trophy i Frankrike.

 

Han fikk også prøve en 206 Super 1600-bil i Rallye du Var, og der imponerte

27-åringen så mye at han får sjansen i minst seks VM-runder med en 206 WRC

i 2004.

 

Den tidligere syklisten har skrevet en to-års kontrakt, og planen er at han

skal kjøre åtte VM-runder i 2005.

 

 

Mange vil sikkert stusse på at en fører med så lite erfaring får sjansen i VM, men det er nok ikke bare et PR-stunt fra Peugeots side. Det er høye hastigheter også i Mountainbike Downhill, så Vouilloz har nok noe bak et ratt å gjøre.

 

Vår egen langrennskonge Thomas Alsgaard har jo også som kjent prøvd seg bak et ratt. Om han kan nå like langt gjenstår å se, men mirakler avvises ikke i disse førjulstider.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LES OGSÅ:

- Det drypper på klokkeren

- Ny sjanse for Henning

- Stiller Solberg til start?

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!