img

FARGE: Vil du påkalle omgivelsenes berettigede oppmerk-

somhet, anbefaler vi gummi som matcher fargen på

sykkelen. I løpet av våren vil det britiske firmaet

Challenger tilby en serie dekk med fargepigment.

Det britiske firmaet Challenger, som er store på regummiering av motorsykkeldekk (!), vil i løpet av våren tilby en dekkserie tilsatt fargepigment. Det er den store andelen av stoffet Silicia, som i seg selv er fargenøytralt, som gir mulighet for å farge dekkene.

 

Grunnet gode egenskaper, ikke minst på regn, er Silicia etter hvert mye benyttet i de mest avanserte sportsdekkene. Challenger vil tilby sine dekk i fargene blått, rødt, gult og grønt. Påkaller du omgivelsenes oppmerksomhet på en giftgrønn Kawa, og tar sjansen på å legge om til regummiert, kan du m.a.o. belage deg på enda mer oppmerksomhet med grønne "gummistøvler".

Intruder Recall

Det tyske firmaet Thunderbike, som vi omtalte i vår customsak for et par uker siden, er i aller høyeste grad i ferd med å gjøre seg bemerket på customkartet. Rett etter at saken gikk i trykken, ramlet bildet av "Intruder Recall" ned i mailboksen. I motsetning til de ellers så ekstreme Thunderbike-kreasjonene, er det snakk om en mer tradisjonell chopper, ekvipert med en Suzuki Intruder 1400-motor.

 

Imidlertid har Thunderbike sørget for å gi den det lille ekstra, som gjør den til et særdeles lekkert byggverk. Har du en Intruder som du kunne tenkt deg å "freshe" opp, forlanger Thunderbike i underkant av 20 000 Euro for delene.

img

KLASSISK: Med tradisjonelt choppersnitt tilsatt påkostet

tysk sportslighet, presenterer Thunderbike sin nye

"Intruder Recall". En vakker cruiser for velbeslåtte

entusiaster med sans for klassiske linjer.

Indiske ambisjoner

Hos den indiske motorsykkelprodusenten Enfield er det i hvert fall ikke mangel på ambisjoner. Like før jul proklamerte Mr. Lai, Enfieldsjefen, at de akter å bli Indias svar på Harley-Davidson.

 

En aggressiv modellpolitikk, i kombinasjon med markedsføring av deler og tilbehør, skal bidra til å markere det indiske merket på det internasjonale motorsykkelkartet.

 

For en fabrikk som for et års tid siden slo på stortromma da de lanserte sin første modell med elstart, kan det fortone seg som vel optimistisk å sammenlikne seg med det amerikanske motorsykkelikonet. Men vi skal aldri si aldri...

 

 

 

 

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!