DRØMMECRUISER: Dreamtech Anima er ikke som andre

cruisere. For det første er den utstyrt med navstyring.

Dessuten har den automatgir. For ikke å snakke om Harley-

motoren. Den er snudd bak fram! Vi kan imidlertid forsikre

om at Anima går fort - forover

Etter vår mening kvalifiserer Anima, med god margin, til en plass blant det særeste som finnes. Én ting er forhjulsopphenget. Med inspirasjon fra Yamahas patenterte navstyring har det franske firmaet utstyrt Anima med et oppheng som bidrar til bedre kjøreegenskaper enn det man er vant til på cruisere.

 

Dessuten har de snudd den oppborede Harley-motoren bak fram! Hensikten er ikke å kjøre bakover. Derimot måtte de gjøre det slik for å få den til å matche den spesielle automatkassa som Dreamtech har utviklet.

 

Det eneste skåret i gleden er (som vanlig) prisen på 50 000 euro (ca. 375 000 kroner). Likevel kan Dreamtech glede seg over fulle ordrebøker. Vil også du ha ditt navn der, kan du begynne med å klikke deg inn på www.dreamtech-motorcycles.com.

Laser-nyhet

Det er ikke ofte det dukker opp nye MC-relaterte produkter som er verd en omtale. Imidlertid synes vi at Laser C.A.T. fra det tyske firmaet Profi Products er så smart at den ikke kan forbigås i stillhet. Med Laser C.A.T. kan du nemlig - etter å ha justert kjedet - sjekke at fremre og bakre drev ligger på linje. Når du plasserer måleren utenpå bakre drev, vil en laserstråle gi enkel og kjapp informasjon om finjustering er påkrevd.

 

LASER: Profi Products har utviklet en smart liten laser

som kontrollerer at kjededrevene ligger på linje.

Siden markeringene på svingarmen bokstavelig talt gir stort slingringsmonn, kan investeringen på rundt 500 kroner gi rask inntjening i redusert kjedeslitasje. Er du interessert, kan du sjekke ut www.road-runner.de.

 

Ligger du tilfeldigvis inne med et vrak av en Yamaha Wild Star og ikke riktig vet hva du skal bruke motoren til? Da kan du kontakte Highway Hawk. Det amerikanske firmaet, som er viden kjent for sine customprodukter, sysler også med komplette sykler. Riktignok er de ikke laget for å selges, men nevenyttige entusiaster kan bestille alle delene og gjøre jobben selv.

 

Og da bør roadsteren være et ypperlig utgangspunkt for å gi motoren nytt liv. For ikke å snakke om oppmerksomheten som blir deg til del når du beærer sentrum med ditt nærvær. For 1602 kubikk i V-form er ikke hverdagskost på en sporty roadster. Du får vite mer på www.highwayhawk.com.

 

 

 

 

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!