Yamaha

Yamaha

Italienske Selva 60 EFI og japanske Yamaha F60 er like bortsett fra lakk og propell. Yamaha bruker egne propeller, mens Selva benytter italienske Solas sine. Begge motorene er laget av Yamaha og de gjorde sitt inntog på markedet i 2005.

Publisert Oppdatert

Begge er firetaktere og har på lik linje med Mercury en rekkefirer og et slagvolum på 996 kubikkcentimeter. Motorene har overliggende kamaksel og to ventiler per sylinder og de kommer standard med innsprøytning og automatisk choke, eller Primestart, som Yamaha kaller funksjonen.

Motorene er tilgjengelige med lang stamme og veier 110 kilo. De er klargjorte for nettverksinstrument som arbeider sammen gjennom et nettverk (Local Area Network eller LAN) koblet til motorens dataenhet. Her kan du for eksempel utvide med et multifunksjonsinstrument som viser alt fra turtall til diverse motordata og batterispenning, oljenivå og drivstofforbruk. En annen smart funksjon finner vi i den frontmonterte tilkoblingen, der du kan koble til en vanlig hageslange og spyle motoren uten å kjøre den.

Yamaha F60

Motortype

4-takt/4 syl./SOHC, 2 ventiler per sylinder

Drivstoffsystem

EFI

El. start

Ja

Vekt

110 kg

Sylindervolum

996 cm3

Diameter x slaglengde

65x75 mm

Effekt på propell, hk (kW)

60 (45)

Maks turtallsområde

5000-6000

Tenningssystem

TCI elektronisk

Separat oljesmøring

Nei

Dynamo

17 Amp/200 W

Utveksling, girhus

1,85:1

Powertrim

Ja

Pris, cirka

Kr 79 344

www.yamaha.no

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag