Grandezza 33 OC

Fersk 33-foter fra Grandezza

Lanserer ny 33-foter under den flytende båtmessa i Helsinki i august.

SPORT: Grandezza 33 OC tar ifølge verftet sikte på blir en skikkelig sporstcruiser med gjennomtenkte løsninger og smarte detaljer. SKISSE: Oy Finn-Marin Ltd

SPORT: Grandezza 33 OC tar ifølge verftet sikte på blir en skikkelig sporstcruiser med gjennomtenkte løsninger og smarte detaljer. SKISSE: Oy Finn-Marin Ltd

Publisert Oppdatert

Det finske verftet Oy Finn-Marin Ltd har de siste årene lansert flere gode nyheter under Grandezza-fanen.

27- og 39-fotsvariantene er siste flåtetilskudd (som vi har testet) før nyheten Grandezza 33 OC.

Grandezzaen tar ifølge verftet sikte på blir en skikkelig sporstcruiser med gjennomtenkte løsninger og smarte detaljer.

I alle fall har båtbyggeren fokusert på funksjonalitet og bekvemmelighet i planleggingsarbeidet.

For- og midtkabin skal være skreddersydde for hygge, mens cockpiten har skal være lett å bevege seg i. En bred badeplattform akter sammen med solide stuvemuligheter understreker turpotensialet.

Relativt høye rekker rundt skal sørge for sikkerheten, mens en solid takluke slipper lyset til på de riktige dagene. Cockpiten har for øvrig fått plass til åtte personer. Toalettfasilitetene er plassert midt i båten, med atskilt dusjkabinett.

Siden komforten skal ha fått prioritet kommer førerplassen med en godt justerbar kapteinskrakk, med ditto strategisk plassering av plotter og instrument.

HEKK: En bred badeplattform akter sammen med solide stuvemuligheter understreker turpotensialet. SKISSE: Oy Finn-Marin Ltd

HEKK: En bred badeplattform akter sammen med solide stuvemuligheter understreker turpotensialet. SKISSE: Oy Finn-Marin Ltd

Joystick

På motorsiden finner vi kruttønna Volvo Penta D6-370, DPH EVC-EC på topp. Mange forkortelser ja, men det dette innebærer er joystick-styring og fly by wire.

Den kan også rigges med dobbelinstallasjon. Dette gjør båten også som regel lekende lett å manøvrere.

I tillegg bys det på en etter sigende økonomisk skrogkonstruksjon, som skal borge for både sikkerhet og fine langturegenskaper.

Norsk prislapp er imidlertid ikke på plass.

Teknisk data

  • Lengde: 10,03 m
  • Bredd: 3,23
  • Vikt: 4600 kg
  • Drivstoffkapasitet: 500 liter
  • Toppfart: 35 knop
  • Marsjfart: 22-28 knop
  • Motoralternativer:
  • Volvo Penta D6-330 DPH EVC-EC
  • Volvo Penta D6-370 DPH EVC-EC
  • 2 x Volvo Penta D3-200 DP-S EVC-EC
  • 2 x Volvo Penta D3-220 DP-S EVC-EC

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag