Colombo 26 Bellagio

Ekte runabout

Colombo har ikke Rivas merkenavn, men de kan kunsten å bygge båter.

Colombo 26 Bellagio

Colombo 26 Bellagio Foto: Frederik Finnes

Publisert Oppdatert
Colombo 26 Bellagio

Colombo 26 Bellagio Foto: Frederik Finnes

Klassisk formede runabouts utstyrt med moderne skrog og siste teknologi er ikke lenger noe nytt. Kvaliteten merkene imellom varierer imidlertid, så også prislappen. Colombo er et high-end produkt der prisen ikke er det sentrale, og det ikke kompromitteres med kvaliteten.

I sin nye Bellagio-serie har det italisenske verftet nylig lansert en riktig lekker 26-foter, som i stil med verftets 24-foter er et førkrigsinspirert flytende møbel. Forksjellen er først og fremst at 26-foteren ikke har elektrisk motorisering, men støtter seg til en Volvo Penta 5,7 liters bensinmotor på 270 hk (standard) for fremdrift. Da skal den etter sigende passere 40 knops-grensen.

Vakkert

Dette er uansett ikke noe trebåt, noe inspirasjonskilden sikkert var. Skroget i Colombo er bygget i standard glassfiber, men dekk, fribord og akterspeil er dekket av mahogny- og teakfinér behandlet i tokomponent epoksy. Det gjør båten til en klassiker uten overdrevent stort vedlikeholdsbehov.

Den smarteste løsningen om bord må være at akterspeilet kan senkes og blir dermed en badeplattform. Solsengen over motorkassen er enorm, og sitteplassene i cockpit er mange og behagelige. Overnatting for to under fordekket er også mulig.

Colombo 26 Bellagio

Colombo 26 Bellagio Foto: Frederik Finnes

I motsetning til flere i denne størrelsesklassen har båten en imponerende CE-klassifisering B og er registrert for opp til åtte personer.

Colombo 26 Bellagio

Colombo 26 Bellagio Foto: Frederik Finnes

Smykker som dette kommer sjelden gratis: Colombo skal ha rundt 1,6 millioner kroner for båten ferdig levert.

www.colomboboats.it

Colombo 26 Bellagio

Colombo 26 Bellagio Foto: Frederik Finnes

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag