Azimut 47

Eksklusiv 47-foter

– Etter hundre timer på vannet går vi gjennom båten med en hundrepunktssjekk. Etter ett år tar vi opp båten og går igjennom hele. Samtidig stoffer vi skroget, på Azimuts regning, sier importøren.

Publisert Oppdatert

Plassutnyttelse og bruk av moderne løsninger har vært førsteprioritet under utviklingen av Azimut 47.

De flotte yachtene fra det eksklusive merket har en visjon om å gi kunden det de vil ha, selv om det måtte koste litt ekstra.

I den drøyt 14 meter lange båten har de fått plass til 3 rom og kjøkken under dekk, selvfølgelig akkompagnert av 2 bad. Lyse og ikke minst trivelige materialer bidrar også til en mer rommelig og eksklusiv følelse der nede.

I cockpiten er mange av de samme virkemidlene brukt. Møblene er lyse, det samme er veggene og teppet på gulvet. De store vinduene langs siden slipper inn masse lys og gjør dette til et hyggelig sted å oppholde seg.

Les også:

Også flybridgen på denne båten er godt utnyttet plassmessig. Den er trukket langt akter, og er meget stor sett i forhold til andre båter i denne klassen.

Styreposisjonen er fin, og solsengen er gedigen.

To stykk Man 800 dieselmotorer står for fremdriften, og sørger for 32 knop med gassen i bånn. Med disse montert er prisen på herligheten på ca. 1,3 millioner euro.

Satser på Azimut

Bjørn Vidar Lund i Italmarin er godt fornøyd med å ha sikret seg importen av de italienske Azimut-båtene til Norge:

- De passer fint inn med vårt øvrige modellprogram, og er moderne, rommelige båter med utsøkt materialvalg om bord, sier han. - I tillegg føler vi at de har en svært profesjonell organisasjon og med gode oppfølgingsprogram for kundene.

Så langt i år er Italmarin overraskende fornøyd med markedet:

- Et litt tregt marked for innbyttebåter og en høy eurokurs er de største utfordringene. Men vi har mange henvendelser og har solgt bra med 50-fotere, og da kan vi ikke klage, avslutter Lund.

Se også:

Årets villeste vannleketøy

Pershing 64: Råest på messen

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning