Bruktbåt:

Bavaria 28 Sport

Tyske Bavaria ble populære båter i Norge på 2000-tallet, men da den nye Bavaria 28 Sport kom i 2009, representerte den en markert skille fra forgjengeren Bavaria 27 Sport.

Publisert Oppdatert

I stedet for de klassiske, myke linjene var designet nesten futuristisk. I dag ser du på båten og tenker at den ser moderne ut, en av fordelene ved å være tidlig ute med nye trender.

Linjene var ikke bare for moro skyld, de ga også båten et helt annet volum innvendig. Med separat midtkabin kan en familie på fire feriere med større grad av privatliv enn normalt for en slik båt. 28 Sport ser også moderne ut innvendig, med lyse tresorter og kantede former. Bord og stor U-sofa i cockpit sørger for fin spiseplass ute.

Fokuset på volum gjør at båten passer best til en rolig kjørestil i 20–25 knop. Da vi kjørte båten på test, var den utstyrt med en Volvo Penta D4-300 med toppfart på 31 knop og marsjfartforbruk på rundt 1,7 l per nautisk mil. Også D4-260 bør passe bra til 28 Sport.

Bruktbåt: Bavaria 28 Sport

Markedet: Bør være relativt grei å få tak i, men få båter nå

Pris: Omtrent fra 750 til 950 000 kroner, motor og utstyr varierer

Motor: Volvo Penta D4-260 eller 300 passer bra.

Årsmodeller: Fra 2010 og nyere

Pluss: Moderne linjer, fin design og praktisk under dekk, god spiseplass i cockpit

Minus: Noe butt i motsjø, sjøsprøyt i store bølger

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag