Evinrude G2 Nordkapp 705=

G2: Evinrudes nye E-Tec G2 blir å finne på XO-båten. FOTO: Terje Haugen

XO Boats Oy introduserer i disse dager en ny båt under navnet XO270 RS Front Cabin Outboard. Det nye her skal være at den er tilpasset single-motorisering, som navnet tilsier.

- Dette er en perfekt match med tanke på Evinrudes nye G2-serie som byr på det desidert største dreiemomentet i klassen, opplyser verftet i en pressemelding.

XO Boats introduserer den nye modellen på Hanseboot 2014 Exhibition, som går av stabelen Hamburg fra 25. oktober til 2. november.

XO 270 RS Front Cabin hadde premiere på i Düsseldorf januar i år, med innenbords og senere på våren med dobbel utenbords. Denne modellen er nå tilpasset bruk av en motor. Det tekniske designet er basert på XO 270 RS Cabin-modellen. Med opp til 8-10 personer ombord skal båten kunne gi komfortabel marsjhastighet på 25 - 30 knop, ifølge verftet.

XO Boats opplyser videre at den nye modellen har blitt designet for å møte kundenes etterspørsel. Den skal komplettere den eksisterende XO-produktlinjen, samt videreføre egenskaper og estetikk som XO Boats allerede har.

XO 270 RS Front Cabin OB utstyrt med én motor skal nå ut til en helt ny gruppe med båtfolk. Dette skal være de som ønsker «... den optimale båten med en komfortabel marsjhastighet til en rimelig pris med ekstra komfort.», ifølge XO Boats sin salgs- og markedssjef, Calle Nyman, i Helsinki.

Siden XO Boats utvider sitt båtmodellprogram kontinuerlig, vil det også bli lansert énmotorsversjon av XO 270 RS Cabin. Denne utgaven av Cabin-modellen vil ha premiere på Grand Turismo-utstillingen i Stockholm den 7. november 2014.

Under Düsseldorf-messa i januar vil XO Boats ellers lansere en helt ny og spennende båtmodell.

Tekniske data XO 270 RS Front Cabin OB

  • Lengde: 8.60 m
  • Bredde: 2.60 m
  • Vek, uten motor: 2.550 kg
  • Pris: Skal være klar om kort tid
  • www.frydenbo-marine.com

LES OGSÅ:

100 knop med RIB

Som skapt for norske forhold

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!