Saga 320 SunTop

Klar med ny soltopp-Saga

Saga Boats klar med nye Saga 320 SunTop.

Pluss ikon
HALVPLANER: Det nye skroget er en ren halvplanende konstruksjon med kjøl, strak aksel, ror og beskyttet propell. FOTO: Saga
HALVPLANER: Det nye skroget er en ren halvplanende konstruksjon med kjøl, strak aksel, ror og beskyttet propell. FOTO: Saga
Sist oppdatert
STABILT: Her loves det god retningsstabilitet, også i lave hastigheter, og lave driftsutgifter. FOTO: Saga
STABILT: Her loves det god retningsstabilitet, også i lave hastigheter, og lave driftsutgifter. FOTO: Saga

Saga Boats på Selje er klar med nyheten Saga 320 SunTop.

Den nye modellen skal by på en stor og åpen dekkssalong, med sitteplass for opp til 12 personer.

Modellen er allerede i full produksjon.

Skroget er en ren halvplanende konstruksjon med kjøl, strak aksel, ror og beskyttet propell. Dette løfter Saga fram som en solid og varig konstruksjon, som kan tåle mer enn andre konstruksjoner før det oppstår skader.

Det halvplanende skroget gir ellers myk gange selv i røff sjø, samt god retningsstabilitet også i lave hastigheter og lave driftsutgifter.

Skroget er bygget for marsjfart på opptil 20 knop.

Båten skal også være fullt utstyrt for god bokomfort for hele familien, med tanke på solide ferieturer. Her nevnes rikholdig utstyrt pantry med både kjøleskap og kjøleboks, komfyr med stekeovn og tre kokebluss samt rikelig med skap- og skuffeplass.

Under dekk er det to doble sovekabiner, samt bad med elektrisk toalett og dusjvegg.

Den store vindskjermen med hardtopp skal gi et godt beskyttet miljø for passasjerene i dekkssalongen.

Samtidig kan båten enkelt åpnes helt opp ved å åpne det elektriske skyvekalesjetaket i hardtoppen samt skyve inn kalesjen akter.

NY DESIGN: Ny design på puter, stoler og tre-innredning skal gi båten et mer moderne preg enn tidligere modeller. FOTO: Thomas Bickhardt, Saga
NY DESIGN: Ny design på puter, stoler og tre-innredning skal gi båten et mer moderne preg enn tidligere modeller. FOTO: Thomas Bickhardt, Saga

Ny design

Ny design på puter, stoler og tre-innredning skal gi båten et mer moderne preg enn tidligere modeller.

Det ergonomiske dashbordet, med god plass til utrustning, er lakkert i grå antireflekslakk gir et moderne inntrykk og sikrer god sikt under alle forhold.

Passasjersiden er utstyrt med eget kartbord og kartlampe for komfortabel og sikker navigasjon.

Båten leveres med solseng akter. I tillegg kan det også leveres solputer på fordekket. Badeplattformen gir god tilgang til ilandstigning og bading.

Plattformen har også fått stuverom til tauverk og lignende. Porten akter gir lett tilgang til dekkssalongen. Det er to adganger til fordekket; enten via trinnene på badeplattformen eller via trinn aktenfor pantry på styrbord side.

Ekstra lange rekker langs dollbordet sikrer trygg ferdsel rundt båten. Radarmasten er hengslet for lett nedfelling ved bropassering og vinterlagring.

Tekniske data

  • Lengde: 9,78 m
  • Bredde: 3,25 m
  • Vekt: Ca. 4 800kg
  • Motor: Diesel, med strak aksel fra 225-300 HK
  • Diesel: 420 liter
  • Vann: 220 liter
  • Varmtvann: 40 liter
  • Sengeplasser: 4 + 2
  • Pris: 1 617 000 med Volvo Penta D4-225 (218 HK)

Les også:

Denne saken ble første gang publisert 04/06 2012, og sist oppdatert 24/06 2017.

Les også